Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Uniunea Europeană cere Facebook și TikTok să identifice și să eticheteze postările ”deepfake” cu Inteligență Artificială

Comisia Europeană a cerut marilor site-uri de socializare, precum TikTok și Facebook, să eticheteze clar publicitatea politică și să reducă "viralitatea conținutului" care amenință integritatea alegerilor europene din această vară.

Uniunea Europeană (UE) a cerut marți Facebook, TikTok și alte site-uri de socializare să ia măsuri împotriva falsurilor create cu inteligența artificială, înainte de alegerile europarlamentare din iunie.

Comisia Europeană, brațul executiv al UE, a publicat recomandări pentru marile site-uri, Bruxelles-ul fiind deosebit de îngrijorat de impactul "manipulării" și "dezinformării" rusești asupra alegerilor pentru Parlamentul European din 2024.

"Prin orientările de astăzi, folosim pe deplin toate instrumentele oferite de DSA pentru a ne asigura că platformele își respectă obligațiile și nu sunt folosite în mod abuziv pentru a manipula alegerile noastre, protejând în același timp libertatea de exprimare", a declarat comisarul european pentru digital, Thierry Breton, referindu-se la Actul privind serviciile digitale (DSA) al UE, potrivit Deutsche Welle.

UE vrea c tot conținutul realizat cu Inteligența Artificială  trebuie să fie semnalat

Comisia a precizat că cele mai mari platforme de socializare ar trebui "să evalueze și să atenueze riscurile specifice legate de inteligența artificială, de exemplu prin etichetarea clară a conținutului generat de inteligența artificială", cum ar fi falsurile profunde.

Citește și
Catalin Cirstoiu, Nicolae Ciuca, Marcel Ciolacu
„Condamnați” să candideze împreună de dragul „proiectului România”. Ciolacu anunță ce urmează după europarlamentare

Comisia recomandă ca marile platforme să promoveze informațiile oficiale privind alegerile și să "reducă monetizarea și viralitatea conținutului care amenință integritatea proceselor electorale", pentru a diminua orice risc.

De asemenea, a adăugat că publicitatea politică "ar trebui să fie etichetată în mod clar ca atare" înainte ca o lege mai dură să intre în vigoare în 2025 și a cerut platformelor să pună în aplicare mecanisme "pentru a reduce impactul incidentelor care ar putea avea un efect semnificativ asupra rezultatului alegerilor sau a participării la vot".

UE va efectua "teste de rezistență" cu platformele relevante la sfârșitul lunii aprilie.

Alegerile europarlamentare au loc între 6 și 9 iunie 2024.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult