Povestea robotului Opportunity. I-au dat 3 luni de trăit, dar el a explorat Marte 16 ani

×
Codul embed a fost copiat

NASA a declarat miercuri sfârşitul misiunii robotului Opportunity pe planeta Marte. Opportunity a ajuns pe planeta roşie în 2003, pentru ceea ce trebuia să fie o misiune de 90 de zile.

A rezistat însă 5.000 de zile, şi a călătorit 45 de kilometri pe Marte, transmiţând fotografii şi informaţii preţioase în tot acest timp.

L-a doborât însă o furtună de praf violentă, în urmă cu opt luni. Specialiştii NASA au tot încercat să-l "resusciteze", dar fără succes.

Opportunity şi "geamănul" său, Spirit, care s-a defectat în 2010, au găsit dovezi că pe Marte a existat cândva apă în stare lichidă, care ar fi putut susţine viaţă microbiană.

Insula NASA
Insula din Pacific care s-a „născut” acum 4 ani. Ce a găsit NASA acolo
VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială

FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
Nouă descoperire istorică făcută sub stratul de gheaţă din Groenlanda

Oamenii de ştiinţă au realizat anul trecut că stratul gros de gheaţă din Groenlanda acoperă o traumă prin care a trecut planeta noastră, o revelaţie urmată recent de o nouă descoperire similară, relatează agenţia Xinhua.

Insula din Pacific care s-a „născut” acum 4 ani. Ce a găsit NASA acolo

Cercetătorii NASA au descoperit o nouă insulă care s-a format în Oceanul Pacific în urmă cu doar patru ani, în urma unei erupții vulcanice puternice care a avut loc la finalul lui 2014.

Istoria participărilor naționalei României la Campionatul European de fotbal. Câte victorii au obținut "tricolorii"

Echipa națională de fotbal a României a participat la 17 campanii de calificare pentru Campionatul European.

PSD și PNL vor merge separat la prezidențiale. Cine ar putea fi candidatul PSD, dacă Ciolacu refuză

Deși guvernează împreună, PSD și PNL se pregătesc să meargă pe drumuri separate, la următoarele alegeri.

Investițiile României cresc, dar construcțiile stagnează. Economiștii anticipează o revenire economică

Necesare într-o economie puternică, investițiile din România au crescut în primele luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2023.