Ion Rădoi: Metrorex ar trebui să majoreze preţul unei călătorii la 50 de lei ca să devină rentabilă

Cartela de metrou
Inquam Photos / Alexandru Busca

Preţul unei călătorii cu metroul ar trebui majorat până la 50 de lei pentru ca Metrorex să devină rentabilă, aşa cum îşi propun noua conducere a companiei şi ministrul Transporturilor, a declarat, marţi, liderul de sindicat de la metrou, Ion Rădoi.

"Cel mai important punct de azi este cel referitor la insolvenţa acestei activităţi a metroului pentru că (atât conducerea Metrorex cât şi cea a Ministerului Transporturilor consideră că metroul, n.r.) nu este rentabil. Vă rog să verificaţi: în toată lumea metrourile sunt subvenţionate, nu există nicio insolvenţă niciunde. Peste tot, tariful, pentru că este vorba de transport public comun, este subvenţionat. S-au trezit acum câţiva, cei care sunt acum la conducerea Metrorex şi a ministerului, s-au trezit să facă metroul rentabil. Aşteptăm şi noi această minune. În aceste condiţii, când noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor? Să elimine nici mai mult, nici mai puţin decât 1.700 de oameni şi să majoreze tariful la metrou. Păi dacă metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, şi care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, şi tot n-au reuşit să facă metroul rentabil. Şi a venit domnul Drulă (ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, n.r.) şi vor să facă metroul din Bucureşti rentabil. Păi la ce nivel trebuie să ridici tariful unui bilet ca să-l faci tu rentabil? Îţi trebuie să-l duci la 50 de lei sau ceva de genul ăsta. În aceste condiţii noi n-avem cum să supravieţuim, dacă ei o ţin pe a lor - să face metroul rentabil", a afirmat Ion Rădoi, potrivit Agerpres

Preşedintele USLM a susţinut că nici sistemele de metrou din New York sau din Paris nu produc profit.

"Problema principală pentru noi este insolvenţa metroului şi scoaterea în profit a ceea ce vor ei în funcţie de activitatea pe care o prestăm. Cum să faci asta? Îi aşteptăm. Directorul actual a spus că în maximum 2 ani el va face metroul profitabil. Dau un exemplu: În 1904 s-a înfiinţat metroul de la New York. Iată că de atunci până acum, americanii ăştia, cât de proşti sunt ei, n-au reuşit să îl facă rentabil, până azi. Pot să vă dau şi exemplele Germaniei şi Parisul şi care vreţi. Mai cu seamă că sunt oameni din cadrul Federaţiei Europene a Transportatorilor, care au rămas stupefiaţi când au auzit ce se întâmplă în Bucureşti şi nu le vine să creadă", a adăugat Ion Rădoi.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Cum se vor numi stațiile de metrou din Cluj-Napoca. De la Țara Moților, la Natura Verde și Cosmos
Cum se vor numi stațiile de metrou din Cluj-Napoca. De la Țara Moților, la Natura Verde și Cosmos

Metroul clujean va avea 19 stații și ar trebui să fie finalizat în 2026, în urma unei investiții de circa 1,5 miliarde de euro. Stațiile vor avea nume mai mult sau mai puțin originale, precum Țara Moților sau Cosmos.

Programul metroului în noaptea de Înviere și în zilele de Paște, în 2021
Programul metroului în noaptea de Înviere și în zilele de Paște, în 2021

Metrorex a făcut public programul de circulație a metroului în noaptea de Înviere și în zilele de Paște de anul acesta.

Chioșcurile de la metrou din stația Gara de Nord au fost demolate, a anunțat Clotilde Armand
Chioșcurile de la metrou din stația Gara de Nord au fost demolate, a anunțat Clotilde Armand

Chioșcurile de la metrou din stația Gara de Nord au fost demolate, a anunțat Clotilde Armand. Primarul sectorului 1 a făcut publice și imagini de la acțiunea de demolare.

Ministrul Drulă: Vineri, 63 de chioșcuri au fost desființate în 10 stații de metrou
Ministrul Drulă: Vineri, 63 de chioșcuri au fost desființate în 10 stații de metrou

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că 63 de spații comerciale amplasate ilegal pe domeniul public al statului au fost desființate, vineri seara, în 10 stații de metrou.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.