Înșelătorii în plină pandemie de coronavirus. Cum ne ferim de „voucherele false” de cumpărături

cumparaturi
Getty

O campanie cu vouchere false de cumpărături a ajuns să ţintească clienţii români ai magazinului Profi România.

Compania a publicat deja un mesaj de alertare pentru cei care le urmăresc activitatea în mediul online, informează Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO).

"Ca şi în cazul incidentelor de tip #scam precedente, care s-au folosit de imaginea unor retaileri cunoscuţi în România, potenţialelor victime li se serveşte un scurt chestionar cu întrebări generale despre preferinţele de shopping (...) După ce răspund la întrebări, utilizatorii sunt redirecţionaţi către o pagină unde au posibilitatea să aleagă dintre opţiuni multiple, pentru a încerca să 'nimerească' premiul. Desigur, atacatorii simulează o extragere reală, victima nu nimereşte niciodată din prima, dar în cele din urmă 'câştigă' pentru că are la dispoziţie 3 încercări", explică specialiştii în securitate cibernetică.

Conform instituţiei, elementele care fac obiectul tentativei de fraudă conţin greşeli gramaticale, grafică ciudată şi, mai ales, o adresă de internet care nu foloseşte domeniul oficial, transmite Agerpres.

"Elementele de identificare a tentativei de fraudă sunt şi ele prezente şi destul de evidente: text incorect gramatical, aşezare în pagină defectuoasă, grafică ciudată, website care nu foloseşte domeniul oficial (decorada-jablonna[.]eu), componentă de mesaje pe social media pentru veridicitate, redirecţionarea utilizatorului pe alte pagini maliţioase sau necesitatea abonării la anumite servicii cu plată, pentru a ajunge să ridici în cele din urmă un premiu care nu există", se arată în atenţionarea experţilor.

Citește și
cimitir inspector pro
”Regele Cioabă”, ultima metodă inventată de hoți. Cum a rămas o femeie fără 3.700 lei
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Marţi, oficialii CERT-RO atrăgeau atenţia asupra unei alte campanii frauduloase la adresa utilizatorilor de internet ce avea în prim-plan imaginea Mega Image.

"Atacatorii din spatele campaniilor de tip scam care se folosesc de identitatea vizuală a unor retaileri sau hypermarket-uri populare în România au ajuns în aceste zile să se folosească de imaginea Mega Image. Compania a publicat deja un mesaj pe social media, în care îşi atenţionează clienţii despre campania înşelătoare şi le recomandă să urmărească exclusiv canalele oficiale. Tentativa de fraudă funcţionează similar cu precedentele, are aceeaşi structură şi este găzduită online folosind tot un domeniu .club. Principalul mediu de propagare este cel mobil, răspândirea având loc prin intermediul aplicaţiei de mesagerie WhatsApp, iar utilizatorii sunt ademeniţi să acceseze link-ul de posibilitatea câştigării unui "Voucher GRATUIT 2500 Lei pentru a sărbători cea de-a 90-a aniversare'", notează sursa citată.

În cazul în care utilizatorii se confruntă cu astfel de situaţii este recomandată notificarea deopotrivă a CERT-RO (la adresa [email protected]) şi Poliţia Română (pentru a depune o plângere).

De asemenea, pentru a primi mai multe sfaturi în cazuri asemănătoare, se pot trimite mesaje pe conturile social-media ale CERT-RO.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Înşelăciuni de sezon. Hering pe post de scrumbie la preţuri de trei ori mai mari
Înşelăciuni de sezon. Hering pe post de scrumbie la preţuri de trei ori mai mari

Dezlegarea la peşte adusă de sărbătoarea Bunei Vestiri este asociată cu o serie de înşelăciuni de sezon.

”Regele Cioabă”, ultima metodă inventată de hoți. Cum a rămas o femeie fără 3.700 lei
”Regele Cioabă”, ultima metodă inventată de hoți. Cum a rămas o femeie fără 3.700 lei

O femeie din județul Suceava a rămas fără bani și bijuterii în valoare totală de 3.700 de lei, fiind victimă a ultimei metode de înșelăciune a hoților - ”regele Cioabă”.

Femeie din Bucureşti reţinută după ce a păcălit un englez cunoscut pe net să-i trimită 35.000 de lire
Femeie din Bucureşti reţinută după ce a păcălit un englez cunoscut pe net să-i trimită 35.000 de lire

O femeie din Bucureşti a fost reţinută, miercuri, de poliţişti, după ce a minţit un bărbat, cetăţean englez, că are nevoie de bani pentru a merge în străinătate să se întâlnească.

Batrana de 75 de ani din Targoviste, jefuita de doua femei care i-au batut la usa. Dupa cat timp a reclamat femeia furtul
Batrana de 75 de ani din Targoviste, jefuita de doua femei care i-au batut la usa. Dupa cat timp a reclamat femeia furtul

In ciuda tuturor avertismentelor, credulii continua sa cada in plasa sarlatanilor. O ultima victima este o femeie in varsta de 75 de ani din Targoviste care a fost jefuita de hoate pe care chiar ea le-a poftit in casa.
 

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.