Un fost angajat OceanGate a fost demis după ce a atras atenția asupra riscurilor la care sunt supuși turiștii din submersibil

oceangate
Profimedia

Un fost angajat al OceanGate a atras atenția asupra riscurilor la care sunt supuși turiștii din cauza problemelor care existau la nivelul submersibilului Titan, în 2018.

Documentele judecătorești obținute de The New Republic arată că angajatul, David Lochridge, era îngrijorat cu privire la „potențialul pericol la care sunt supuși pasagerii submersibilului Titan în momentul în care ajunge în adâncuri”.

Lochridge a lucrat ca director de operațiuni maritime la OceanGate, fiind „responsabil de siguranța echipajului și a clienților”. Documentele arată că a fost concediat pe nedrept după ce a ridicat problema siguranței. Compania ar fi vrut astfel să-l reducă la tăcere „pentru a evita abordarea problemelor de siguranță și control”, scrie The Guardian.

Lochridge „a identificat numeroase probleme care îi stârneau îngrijorarea și a oferit recomandări de rezolvare pentru fiecare în parte”.

„Pasagerii nu ar fi fost informați corect despre acest proiect experimental, despre lipsa testării nedistructive a carenei sau despre utilizarea materialelor inflamabile periculoase în submersibil”.

Citește și
submersibil titan
„Riscul de moarte apare de trei ori pe prima pagină”. Ce spune un scenarist care a călătorit cu submersibilul spre Titanic
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Compania OceanGate a așteptat opt ore până să raporteze dispariția submersibilului către Garda de Coastă, transmite DailyMail.

La ora locală 9:45, la o oră și 45 de minute de la scufundare, submersibilul a pierdut contactul cu nava principală, Polar Prince. Însă Garda de Coastă a SUA nu a aflat despre acest incident decât la ora 17:40, opt ore mai târziu. Iar Garda de Coastă a Canadei a fost informată la ora 21:13, duminică seară.

Un fost comandant de submarin nuclear, locotenent David Marquet, a declarat pentru sursa menționată mai sus că echipajul are 1% șase de supraviețuire.

În submersibil se află cinci persoane: miliardarul și exploratorul birtanic Hamish Harding, un om de afaceri pakistanez și fiul său - Shahzada și Suleman Dawood, exploratorul francez Paul-Henry Nargeolet, dar și Stockton Rush, fondatorul și CEO-ul companiei OceanGate.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Compania OceanGate a informat Garda de Coastă a SUA despre dispariția submersibilului după opt ore
Compania OceanGate a informat Garda de Coastă a SUA despre dispariția submersibilului după opt ore

Compania OceanGate a așteptat opt ore până să raporteze dispariția submersibilului către Garda de Coastă.

„Riscul de moarte apare de trei ori pe prima pagină”. Ce spune un scenarist care a călătorit cu submersibilul spre Titanic
„Riscul de moarte apare de trei ori pe prima pagină”. Ce spune un scenarist care a călătorit cu submersibilul spre Titanic

Planeta întreagă asistă la un film sinistru. Echipele de căutare americane şi canadiene, din aer și de pe apă, sunt într-o cursă contracronometru.

Căutările pentru submersibilul Titan continuă. Era controlat cu o consolă pentru jocuri video modificată
Căutările pentru submersibilul Titan continuă. Era controlat cu o consolă pentru jocuri video modificată

Operațiunile de căutare continuă în Oceanul Atlantic, unde un submersibil folosit pentru a duce turiștii să vadă epava Titanicului a dispărut pur și simplu.  

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.