Drepturile pe care le ai când închei un contract cu un furnizor de comunicaţii electronice. Ce trebuie să știi despre ofertă

ANCOM
iStock

Furnizorii de comunicaţii electronice sunt obligaţi să pună la dispoziţia utilizatorilor o serie de informaţii detaliate, clare şi relevante, înainte de încheierea unui contract.

 

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) anunță că orice furnizor din comunicații este obligat să informeze corect și clar orice client care semnează un contract pentru servicii de comunicaţii electronice.

„Înainte de încheierea unui contract, furnizorii sunt obligaţi să pună la dispoziţia utilizatorilor o serie de informaţii detaliate, clare şi relevante referitoare la serviciile de comunicaţii electronice de care aceştia urmează să beneficieze. În plus, utilizatorii trebuie să primească, din partea furnizorului, un set de informaţii esenţiale într-o formă simplă şi clară, pe un suport durabil sau, în cazul în care furnizarea pe un suport durabil nu este fezabilă, într-un document care poate fi deschis, vizualizat şi descărcat cu uşurinţă, sub forma unei fişe de sinteză. Fişa de sinteză are un format standardizat şi simplificat, iar procesul de informare precontractuală condiţionează intrarea în vigoare a contractului de primirea fişei de sinteză”, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Ce trebuie să conțină oferta

Formatul fişei de sinteză se aplică tuturor furnizorilor şi le permite utilizatorilor să compare mai uşor ofertele de servicii. Modelul poate fi vizualizat pe site-ul ANCOM.

Fişa de sinteză trebuie să conţină principalele elemente ale ofertei, cum ar fi:

Citește și
5G
Autoritățile au anunțat că s-au încheiat licitațiile pentru licențele 5G. Companiile vor achita 432,6 milioane euro
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

-        denumirea, adresa şi informaţiile de contact ale furnizorului, inclusiv pentru primirea unor reclamaţii;

-        principalele caracteristici ale fiecărui serviciu furnizat;

-        preţurile aferente pentru activarea serviciului de comunicaţii electronice, precum şi orice taxă recurentă sau aferentă consumului;

-        durata contractului şi condiţiile de reînnoire şi încetare a acestuia;

-        un rezumat al informaţiilor privind parametrii de calitate şi remediile pe care consumatorul le are la dispoziţie, în cazul serviciilor de acces la internet.

În cazul contractelor încheiate cu utilizatorii finali cu dizabilităţi, informaţiile şi caracteristicile produselor şi serviciilor contractate trebuie să fie adaptate pentru această categorie de consumatori.

În domeniul comunicaţiilor electronice, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011, astfel cum a fost modificată şi completată prin Legea nr. 198/2022, prevede o serie de drepturi pentru utilizatorii serviciilor de comunicaţii electronice destinate publicului.

În principal, Legea pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul comunicaţiilor electronice şi pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării reţelelor de comunicaţii electronice a transpus în legislaţia naţională directiva europeană a Parlamentului European şi a Consiliului de instituire a Codului european al comunicaţiilor electronice.

„ANCOM a completat cadrul legislativ şi prin Decizia ANCOM nr. 73/2022 privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali şi alte măsuri pentru protecţia acestora. Obiectivul Deciziei ANCOM nr. 73/2022 vizează accesibilizarea şi publicarea uniformă prin intermediul mijloacelor proprii ale furnizorilor de servicii de acces la internet, de servicii de comunicaţii de voce, SMS şi MMS şi de transmisie a serviciilor media audiovizuale a unor informaţii complete, actualizate şi comparabile, care să sporească transparenţa faţă de necesităţile actuale de informare a utilizatorilor finali care se orientează tot mai mult către oferte sub forma unor pachete de servicii (internet prin fibră, TV prin cablu, servicii de voce la puncte fixe şi mobile şi altele)”, arată ANCOM.

ANCOM poate lua măsuri dacă furnizorul nu a transmis informaţiile precontractuale şi/sau fişa de sinteză sau dacă perioada contractuală minimă este mai mare de 24 de luni conform legii. Sesizările pot fi trimise pe site ANCOM.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Valeriu Zgonea, susținut de PSD la șefia ANCOM și un salariu de 9.000 de euro. Votul se va da marți, în plenul reunit
Valeriu Zgonea, susținut de PSD la șefia ANCOM și un salariu de 9.000 de euro. Votul se va da marți, în plenul reunit

Fostul șef al Camerei Deputaților Valeriu Zgonea ar putea deveni de marți, 9 mai, președintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, dacă va fi votat de Parlament.

Autoritățile au anunțat că s-au încheiat licitațiile pentru licențele 5G. Companiile vor achita 432,6 milioane euro
Autoritățile au anunțat că s-au încheiat licitațiile pentru licențele 5G. Companiile vor achita 432,6 milioane euro

ANCOM a anunţat marţi că, în urma licitaţiei de spectru organizate de autoritate, cei trei ofertanţi, Orange România, Vodafone România şi RCS&RDS, şi-au adjudecat 76% din cantitatea de spectru disponibilă în cadrul procedurii de selecţie.

Aplicaţia pentru calcularea tarifelor trimiterii unui colet pe teritoriul UE,disponibilă şi în limba română
Aplicaţia pentru calcularea tarifelor trimiterii unui colet pe teritoriul UE,disponibilă şi în limba română

Instrumentul dezvoltat de Comisia Europeană, prin care cei interesaţi pot să afle costurile trimiterii unui colet în şi din orice stat din Uniunea Europeană, este disponibil în prezent şi în limba română, a anunţat (ANCOM), scrie Agerpres. 

Scad tarifele pentru apelurile fixe şi mobile în România. Cât vom plăti de la 1 ianuarie
Scad tarifele pentru apelurile fixe şi mobile în România. Cât vom plăti de la 1 ianuarie

Tarifele pentru terminarea apelurilor în reţelele de telefonie fixă şi mobilă din România vor scădea, de la 1 ianuarie 2022, ca urmare a Regulamentului Delegat (UE) 2021/654 al Comisiei Europene, informează ANCOM.

Black Friday 2021. La ce trebuie să fim atenți când alegem ofertele telecom
Black Friday 2021. La ce trebuie să fim atenți când alegem ofertele telecom

Este important ca utilizatorii să se informeze înainte de a se decide asupra unei oferte de Black Friday şi să acorde o atenţie sporită acestor promoţii, avertizează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.