Aramco preia o bucată din afacerile Dacia din România. Grupul petrolier saudit se concentrează pe motoare și cercetare

automobile dacia

Aramco se asociază cu Renault și chinezii de Geely, în producția de motoare pentru Dacia. Grupul petrolier saudit va deține participații de 20% în asociere.

În urma noii configurații a acționariatului Renault, compania franceză ar rămâne astfel asociat minoritar pe acest segment, dar va controla în continuare producția de automobile românești, precizează Reuters într-un raport, preluat de Biziday.
Compania saudită Aramco va deține și centrele de cercetare din România ale producătorului de automobile.

Renault și Geely Automobile din China sunt pe punctul de a finaliza un acord în urma căruia Aramco, producătorul de petrol din Arabia Saudită (deținut de stat) va primi 20% din conglomeratul care fabrică motoare pe benzină și hibride pentru cele două firme de automobile. Atât Renault, cât și Geely, își vor diminua la câte 40% participația la entitatea care va deține Renault Mécanique Roumanie (uzinele de motoare și cutii de viteză), precum și centrele de cercetare, proiectare și testare de la București și de la Titu. Renault păstrează în continuare uzina de asamblare de autovehicule de la Mioveni, precum și fabrica de șasiuri, dar devine acționar minoritar la uzina de motoare și la celelalte entități asociate Dacia-Renault din România, care în total au aproape două mii de angajați.

Potrivit unui document al celor trei companii, citat de Reuters, se urmărește înființarea în acest an a unei companii de propulsoare cu o capacitate de producție anuală de peste „5 milioane de motoare și transmisii hibride și cu emisii reduse”.

Investiția Aramco, care este cea mai mare companie de petrol din lume, ar fi folosită pentru a sprijini dezvoltarea tehnologiilor care ar prelungi viața motoarelor pe benzină și a celor hibride, într-un moment în care majoritatea producătorilor auto se concentrează pe trecerea la vehicule pur electrice. Aramco ar contribui, de asemenea, la cercetarea și dezvoltarea tehnologiilor de propulsie cu combustibil sintetic și motoare cu hidrogen, se arată în document.
Renault și Geely au refuzat să comenteze informațiile.

Citește și
consiliul concurentei
Consiliul Concurenței a descoperit o înțelegere între Dacia, Renault, Nissan, service-uri auto și asiguratori
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro
Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Moment istoric pentru marca Dacia: A urcat pe locul trei la vânzări auto în Franța după ce a depășit Citroen
Moment istoric pentru marca Dacia: A urcat pe locul trei la vânzări auto în Franța după ce a depășit Citroen

Dacia intră pe podium la vânzările în Franța, ajungând pe locul trei. Marca românească aparținând Renault a reușit să detroneze Citroen, la statisticile vânzărilor de mașini noi.

Consiliul Concurenței a descoperit o înțelegere între Dacia, Renault, Nissan, service-uri auto și asiguratori
Consiliul Concurenței a descoperit o înțelegere între Dacia, Renault, Nissan, service-uri auto și asiguratori

Consiliul Concurenței a sancționat 65 de companii și o asociație cu amenzi de 130 milioane de lei (26 milioane de euro) pentru participarea la o înţelegere pe piaţa serviciilor de întreţinere şi reparare a autovehiculelor din România.

Presa germană: Zilele în care o Dacie nouă costa sub 10.000 de euro au trecut. Șeful Dacia a dezvăluit viitorul mărcii
Presa germană: Zilele în care o Dacie nouă costa sub 10.000 de euro au trecut. Șeful Dacia a dezvăluit viitorul mărcii

Zilele în care o Dacie nouă costa mai puțin de 10.000 de euro au trecut scrie publicația auto germană Motor1, care a publicat un interviu cu CEO-ul companiei, Denis Le Vot, privind viitorul brandului românesc.

Dacia va produce un nou tip de mașini. „Acest segment va reprezenta 40% din vânzările companiei până în 2030”
Dacia va produce un nou tip de mașini. „Acest segment va reprezenta 40% din vânzările companiei până în 2030”

O companie în care Renault s-a asociat cu un grup de investitori chinezi, care dețin și producătorul suedez de autoturisme Volvo, va prelua controlul asupra unei părți din uzina Dacia.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.