Reacția unui turist din Coreea de Sud după ce vede clipul de promovare a României

×
Codul embed a fost copiat

România are un nou clip de promovare turistică.

Durează trei minute şi jumătate şi prezintă tara ca o destinaţie pentru 365 de zile de vacanţă pe an, cu peisaje de poveste, clădiri istorice şi oraşe vibrante. Deocamdată, filmul nu-i poate convinge însă decât pe români, pentru că nu are variante şi în limbi străine.

Pe o melodie interpretată de naistul Nicolae Voiculeț, noul clip de promovare turistică surprinde secvenţe din natură, clădiri emblematice din Sibiu, Iaşi şi Bucureşti, secvenţe cu meşteri populari, dar şi din cluburi ori de la marile festivaluri de muzică. Apar în imagini Palatul Parlamentului, ''cea mai mare clădire din Europa'', biserici şi castele, Salina de la Turda şi hotelul de gheaţă de la Bâlea Lac. La final, vine şi mesajul fostului tenismen Ilie Năstase: ''Pentru mine, România rămâne numărul 1''.

Deşi arată bine, videoclipul foloseşte imaginea celebrei ''frunze'' din brandul turistic vechi de aproape 10 ani şi este prea general pentru a-i atrage pe tineri, spune un specialist în branding.

Vlad Fiscutean, expert în branding: ”Discutăm despre Dracula şi arătăm un cadru relativ din zonă, dar imaginea lui Dracula ar trebui să fie mai pregnantă, să recunoască lumea.

Citește și
zapada
Trafic blocat și mai multe accidente. Iarna a pus stăpânire pe câteva zone din țară
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

E nevoie de imagini iconice. Pentru internet, e destul de static, dacă stau să mă uit la el pe telefonul mobil categoric mă pierde, în primul minut. Dacă îl văd fără sunet, nu văd nimic spectaculos, ca să mă atragă.

Deocamdată, clipul nu este apreciat în mediul online, spun specialiştii în turism, poate şi pentru că nu are o variantă în engleză. Mulţi au reproşat acest fapt pe site-ul Ministerului Turismului.

Oficialii Ministerului Turismului spun că noul clip de promovare pune accent pe avantajele ţării noastre şi cuprinde ''imagini relevante cu tot ce şi-ar dori un turist prins în descoperirea unei destinaţii noi''. Deocamdată, este disponibil online doar în limba română, dar - promit autorităţile - va avea variante şi în engleză, franceză şi spaniolă. Până atunci, turiştii străini pot doar să-l privească.

Turist Coreea de Sud: ”E prea focusat pe iarnă, vreau să văd imagini energice, acum e primăvară, sunt multe privelişti frumoase, dar acest video arată prea multă iarna, nu mi se pare plin de energie. În opinia mea, este un pic plictisitor, acest video, poate generaţiile mai în vârstă îl vor plăcea, dar pentru generația noastră e puţin plictisitor.

Totuşi, cu ajutorul filmulului, autorităţile speră să crească numărul de turişti străini la peste 3 milioane. Anul trecut au venit în România 2,8 milioane de turişti străini. Statistic vorbind, un turist a cheltuit în medie 500 de euro şi a stat aici 2 zile.

Filmul va fi prezentat la târgurile de turism, în cadrul unei campanii care include şi difuzări la posturi străine de televiziune.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Turiștii din Poiana Brașov și Sinaia, supărați. De ce au fost oprite instalaţiile de transport
Turiștii din Poiana Brașov și Sinaia, supărați. De ce au fost oprite instalaţiile de transport

Codul galben de vânt i-a încurcat pe turiştii care au vrut să schieze. În Poiana Braşov şi Sinaia, instalaţiile de transport pe cablu au fost oprite.

Trafic blocat și mai multe accidente. Iarna a pus stăpânire pe câteva zone din țară
Trafic blocat și mai multe accidente. Iarna a pus stăpânire pe câteva zone din țară

Iarna a pus stăpânire pe zonele montane din ţară, unde a nins viscolit şi s-a circulat cu dificultate. În Pasul Tihuţa, care leagă Transilvania de Moldova, s-au produs mai multe accidente. 

Turismul medical e în creștere. Aparținătorii plătesc și 250 de lei pe zi pentru cazare și mâncare
Turismul medical e în creștere. Aparținătorii plătesc și 250 de lei pe zi pentru cazare și mâncare

Situaţia dezastruoasă din multe spitale româneşti îi forţează pe cei care au un diagnostic grav să îşi caute vindecarea în marile centre universitare.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.