Motivul pentru care deputații au avizat negativ construcția a 3 autostrăzi

Autostrada București-Brașov va fi opera unui constructor mondial
Pro TV

Membrii Comisiei juridice a Camerei Deputaților au decis să dea aviz negativ, marţi, proiectelor privind realizarea a trei autostrăzi.

Este vorba despre autostrăzile Bucureşti - Braşov, Braşov - Bacău şi Autostrada Nordului.

Preşedintele comisiei, Nicuşor Halici, a declarat că "este o chestiune exclusiv a Guvernului construirea de autostrăzi", informează Agerpres.

"Şi noi vrem construcţia de autostrăzi, dar e o diferenţă între ceea ce vrem şi ceea ce trebuie făcut. În primul rând că avizele negative sunt date pe încălcarea art. 138 din Constituţie, care spune clar că atunci când ai o iniţiativă care implică şi o sumă de bani, indiferent de cuantumul ei, trebuie indicată sursa de finanţare. Dacă mergem şi mai mult în fondul problemei, trebuie să spunem clar: Parlamentul, de principiu, poate adopta construirea unei autostrăzi, dar doar de principiu. Ca să construieşti o autostradă îţi trebuie aprobare a indicatorilor tehnico-economici, trebuie să faci licitaţii şi aşa mai departe. Toate acestea sunt în apanajul Guvernului, al structurilor administrative, că vorbim de autostrăzi. Dacă adoptăm acum legi de construire de autostrăzi, mâine, poimâine o să adoptăm legi de construire de spitale, săli de sport, terenuri de fotbal, piscine şi cine ştie ce mai fac în unităţile administrativ-teritoriale dumnealor. Este o chestiune exclusiv a Guvernului construirea de autostrăzi", a afirmat Halici după şedinţa comisiei.

Deputat: "Nu putem construi autostrăzi peste noapte"

El a spus că Guvernul este determinat să construiască autostrăzi prin programul de guvernare, însă acestea nu pot fi făcute "peste noapte".

Citește și
Strada milionarilor
Autostrada Urbană deschide drumul altor investiții. „Strada milionarilor”, transformată
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

"Am putea determina în vreun fel Guvernul, dar Guvernul este determinat prin programul de guvernare şi prin susţinerea majorităţii parlamentare, deci nu-i trebuie neapărat o lege ca să facă mai mult din punct de vedere al autostrăzilor. Autostrăzile trebuiau începute de mulţi ani şi de cei care astăzi spun: 'vai, câtă nevoie avem de autostrăzi", a adăugat Halici.

În opinia lui Halici, pe lângă mulţi factori, infrastructura întâmpină probleme şi în privinţa lipsei de muncitori.

"Germania, Franţa, Italia au început să construiască autostrăzi după al Doilea Război Mondial şi construiesc şi astăzi. Noi vrem în 10 ani, în 20 de ani, în 30 de ani să avem autostrăzi pe întreg teritoriul României. Ar fi perfect, dar nu putem din mai multe motive. Unul este faptul că factorul politic, începând din '90, nu a considerat necesar până în 2012, când a venit USL şi PSD la guvernare, să înceapă construcţia efectivă de autostrăzi. Doi: autostrăzile nu pot fi construite peste noapte, ca să nu mai vorbim de sursele de finanţare, sunt costuri foarte mari şi probabil nu ar trebui să finanţăm altceva decât autostrăzi, nu spitale, nu şcoli, nu altceva. (...) Noi nu o să putem construi peste noapte. Mai este o problemă foarte expusă, din punctul meu de vedere, şi mă refer la resursa umană. Nu mai are cine construi fizic, adică nu mai sunt muncitori. Firmele şi oamenii de afaceri se plâng că nu mai au cu cine lucra. Sunt foarte mulţi factori", a subliniat Nicuşor Halici.

În legătură cu faptul că a fost adoptat în Parlament proiectul privind construirea autostrăzii Moldova, Halici a spus că a votat pentru acest proiect şi poate vota în plenul Camerei şi pentru celelalte trei autostrăzi.

"Din punct de vedere constituţional, nu există sursă de finanţată dată. (...) O să pot vota în plen şi pentru aceste proiecte. În comisie este un vot tehnic, trebuie să facem diferenţa. (...) În comisie discutăm lucrurile tehnic, nu doar politic şi în plen vorbim şi de lucrurile politice", a arătat Halici.

Proiectele au fost adoptate anterior de plenul Senatului, iar Camera Deputaţilor este for decizional.

 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Compania care a construit cel mai lung pod vine să facă autostrada București-Brașov
Compania care a construit cel mai lung pod vine să facă autostrada București-Brașov

Autostrada București-Brașov va fi făcută de unul dintre cei mai mari constructori la nivel mondial.

Autostrada Urbană deschide drumul altor investiții. „Strada milionarilor”, transformată
Autostrada Urbană deschide drumul altor investiții. „Strada milionarilor”, transformată

Noua autostradă urbană de lângă Bucureşti atrage după sine şi alte investiţii. Primăria Sectorului 2 a anunţat că vrea să construiască în zonă un parc, dar şi o parcare de tip Park and Ride.

Borna care marchează metrul de autostradă din Moldova a fost vandalizată. Reacția lui Mandachi
Borna care marchează metrul de autostradă din Moldova a fost vandalizată. Reacția lui Mandachi

O persoană necunoscută ar fi vandalizat borna care marchează primul metru de autostradă din Moldova.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.