Plimbările cu vaporașele pe Dunăre s-au oprit, la Brăila. Timonierii și căpitanii și-au dat demisia

×
Codul embed a fost copiat

Consiliul Local din Brăila a sistat cursele de agrement care se făceau cu ambarcațiunile "Lacu Sărat" și "Chira Chiralina", din cauza lipsei de personal specializat.

Doi timonieri și un căpitan și-au dat demisia și s-au angajat în mediul privat, unde salariile sunt chiar și de 3-4 ori mai mari.

De la începutul acestui an, Consiliul Local a organizat în fiecare lună concursuri pentru ocuparea posturilor vacante, dar nimeni nu s-a arătat interesat. De altfel, nici liceele de marină din Galați sau Brăila nu mai pregătesc tineri pentru aceste meserii, deși, în urma războiului din Ucraina, marinarii fluviali au devenit foarte căutați.

Mihai Rusinoiu – director Serviciu Transport Public de Călători Brăila: „Au plecat la privat, la mai bine, că nu pleacă nimeni la mai rău. Aș vrea să fac un apel la telespectatorii dvs, dacă au cunoștințe sau dacă sunt în posesia unor brevete de timonieri sau căpitani, îi așteptă să se înscrie la concurs, deja suntem la al șaptelea concurs pentru timonier și primul pentru căpitan.”

Plimbările pe Dunăre au atras peste 2.000 de persoane într-o lună, atât din Brăila, dar și din alte localități din țară. Oamenii urcau la bordul navelor ca să admire peisajele sau ca să vadă de aproape construcția noului pod peste Dunăre.

Citește și
Vaporas
Vaporașele de pe Bega au fost transformate în adevărate opere de artă urbană
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Reporter: Ați apucat să vă plimbați?

Pasager: „Da!”

Reporter: Cum a fost ca experiența?

Pasager: „Foarte frumos, cel puțin pentru mine, că sunt și marinar... Mai ales acum de când cu podul, era o atracție.”

Localnic: „Foarte prost din partea lor. Că trebuia să facă cursele astea pentru evenimente. Să se simtă lumea mulțumită.”

Reporter: V-ați plimbat cu vaporul pe Dunăre?

Localnică: „Păi de 50 și ceva de ani, cum să nu, dacă stau pe mal, aici. Am fost, am fost și la petreceri.”

Reporter: V-ar fi dor?

Localnică: „Dor cu adevărat, da.”

Conform legii salarizării, un timonier angajat la stat primește peste 3.500 de lei pe lună, iar un căpitan de navă poate câștiga în jur de 4.000 de lei. La privat, în schimb, postul de căpitan este remunerat chiar și cu 2.000 de euro.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Râul Bahlui navigabil, cu vaporașe, miniporturi și zone de promenadă, soluția care ar salva Iașiul de poluare
Râul Bahlui navigabil, cu vaporașe, miniporturi și zone de promenadă, soluția care ar salva Iașiul de poluare

O soluție care ar fi putut să ajute la combaterea poluării din Iași zace pe hârtie de ani de zile. De o parte și de alta a râului Bahlui ar fi trebuit să existe o pădure deasă, cu pomi înalți, iar pe apă să plutească ambarcațiuni de mici dimensiuni.

Vaporașele de pe Bega au fost transformate în adevărate opere de artă urbană
Vaporașele de pe Bega au fost transformate în adevărate opere de artă urbană

Timișoara, singurul oraș din România care beneficiază de transport în comun pe apă, a prins culoare. Mai mulți artiști au pictat acoperișurile vaporașelor care circulă pe canalul Bega, iar ambarcațiunile au devenit adevărate opere de artă urbană.

Surpriză pentru femeile din Timișoara, cu ocazia zilei de 8 martie. Ce cadou au primit
Surpriză pentru femeile din Timișoara, cu ocazia zilei de 8 martie. Ce cadou au primit

Odată cu venirea primăverii, în Timişoara au fost lansate la apă şi celebrele vaporetto.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.