Una dintre cele mai importante misiuni spațiale rusești, lansată din Kazakhstan

×
Codul embed a fost copiat

De la cosmodromul Baikonur, din Kazakhstan, a fost lansată una dintre cele mai importante misiuni spațiale rusești, din epoca post-sovietică.

O puternică rachetă de tip Proton a dus pe orbită un telescop spațial cu raze X, care va cartografia cerul până la detalii fără precedent.

Proiectul a fost realizat în cooperare cu Germania. Specialiștii speră că vor primi informații care să-i ajute să înțeleagă mai bine structura și expansiunea Universului.

De asemenea, ar putea identifica noi surse cosmice de raze X, de genul enormelor găuri negre care se află în centrul galaxiilor. Cât timp va rămâne în serviciu, telescopul ar putea detecta trei milioane de asemenea super găuri negre.

Galerie de lux în finala Champions League! Partenerele starurilor de la Real Madrid și Borussia Dortmund, prezente pe Wembley
A fost descoperită o gaură neagră ''monstruoasă'', care ar avea cea mai rapidă creştere din Univers

O gaură neagră gigantică ce ar putea fi obiectul cu cel mai rapid ritm de creştere din Univers, fiind capabilă să devorează o masă echivalentă cu cea a Soarelui o dată la două zile, a fost descoperită în spaţiul îndepărtat.

iLikeIT. Inteligența artificială: următorul pas pentru omenire sau ... finalul său

AI sau n-AI auzit, nimic nu mișcă astăzi în tehnologie fără inteligență artificială. Chiar și camerele telefoanelor de mai devreme, cele mai bune din univers, folosesc inteligență artificială.

Tinerele românce luate de ape în Italia au fost găsite decedate. Nu se știe nimic despre băiatul care le însoțea

Trupurile neînsuflețite a doi dintre cei trei tineri români care au dispărut în apele râului Natisone după ce, vineri, au fost luaţi de ape sub podul Romano din Orsaria di Premariacco (Udine).

Scandal electoral și bătăi de stradă la Belciugatele. Echipa PSD s-a confruntat dur cu cea a PNL. Poliția a intervenit

Primarul și viceprimarul PSD din comuna Belciugatele au fost implicați într-un scandal electoral care s-a lăsat cu intervenția Poliției și a Ambulanței.

ÎPS Teodosie și-a exprimat public părerea despre donarea de organe. Pe care dintre acestea „nu este moral să le dăm”

Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie, şi-a exprimat public opinia despre donarea de organe, întrebat despre acest subiect în emisiunea la care participă cu regularitate, la un post de radio.