Autoritățile verifică aproape 30 de poduri și pasaje din Capitală. Este vizată inclusiv rezistența la cutremure

×
Codul embed a fost copiat

Aproape 30 de poduri și pasaje din Capitală sunt verificate în această perioadă de autorități. Vor să vadă care este gradul de uzură, inclusiv rezistența la cutremure, pentru a remedia eventualele probleme.  

Ar urma să fie făcută și recepția pasajului Basarab, la 12 ani după ce a fost dat în folosință.

Între timp, construcția a fost mâncată pe alocuri de rugină. În lipsa recepției, legea nu permite investiții pentru lucrările de reparații și întreținere.

Verificarea celor 19 poduri și 9 pasaje - începută la finele anului trecut - va fi încheiată luna viitoare. Printre lucrările de infrastructură aflate pe listă se află podul Ciurel și cel de la Timpuri Noi. Încă din 2017 aveau un grad "nesatisfăcător" de siguranță, după cum indică o expertiză realizată la acea vreme de Primăria Capitalei.

Marian Bârgău, directorul general al Administrației Străzilor București: "Cele care vor fi nesatisfăcătoare vor intra în etapa de reabilitare. Cele care vor avea o stare satisfăcătoare sau bună vor intra într-o etapă de reparație în funcție de fiecare. În funcție de starea lor ne vom da seama dacă vor rezista sau nu la anumite cutremure."

Citește și
Cutremur
Cutremur puternic în România. Probleme la alimentarea cu energie electrică. Verificări urgente la poduri
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Va fi expertizat și pasajul Basarab, dat în folosință în urmă cu 12 ani, deși nu a fost făcută recepția. După mai bine de un deceniu, rugina e vizibilă, iar scările rulante și lifturile pe care ar trebui să se ajungă la stația de tramvai... nu funcționează.

Bucureștean: "E o bătaie de joc, e jale ce e aici. Lifturile merg când vor ele. Scările rulante nu cred că mai merg de un an. Am văzut femei cu căruț urcând pe scări cu căruțul".

În lipsa recepției, legea nu le permite autorităților să facă lucrări de întreținere.

Cătălin Aflat, directorul Direcției Generale de Investiții din București: "La nivelul anului 2017, procesul de recepție a fost reluat. ISC a constat anumite deficiențe și a solicitat realizarea unei noi expertize. Deficiențele constatate nu au fost închise în cele 90 de zile, prin urmare recepția nu a fost admisă."

Proiectul pasajului suprateran Basarab - care leagă cartierele Militari și Drumul Taberei de centrul Capitalei - a fost lansat la sfârșitul anului 2000. A fost inaugurat 11 ani mai târziu, după o investiție de 200 de milioane de euro. La acel moment era cel mai lat din Europa și - spuneau proiectanţii și constructorii - a fost proiectat să reziste la un cutremur de magnitudine 8.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Recepția Pasajului Basarab va fi făcută, în sfârșit, la 12 ani de când a fost dat în folosință. Este deja plin de rugină
Recepția Pasajului Basarab va fi făcută, în sfârșit, la 12 ani de când a fost dat în folosință. Este deja plin de rugină

Aproape 30 de poduri și pasaje din Capitală sunt verificate în această perioadă de autorități. Vor să vadă care este gradul de uzură, inclusiv rezistența la cutremure, pentru a remedia eventualele probleme.

Cutremur puternic în România. Probleme la alimentarea cu energie electrică. Verificări urgente la poduri
Cutremur puternic în România. Probleme la alimentarea cu energie electrică. Verificări urgente la poduri

Complexul Energetic Oltenia (CEO) anunţă, marţi, că, în urma cutremurului de 5,7 pe scara Richter, au existat decuplări la alimentarea de servicii generale la Sucursala Electrocentrale Rovinari.

Cinci poduri din țară vor fi reconstruite pentru a permite deplasarea vehiculelor militare grele
Cinci poduri din țară vor fi reconstruite pentru a permite deplasarea vehiculelor militare grele

Cinci poduri din țară vor fi construite sau reparate cu bani europeni pentru a permite deplasarea vehiculelor militare grele, cu o capacitate de până la 130 de tone.

Podcast ”România, știi bine!”. Paula Herlo: Este nevoie de o strategie pentru punerea în siguranță a podurilor
Podcast ”România, știi bine!”. Paula Herlo: Este nevoie de o strategie pentru punerea în siguranță a podurilor

Podcast ”România, știi bine!”, episodul 65, o are invitată pe Paula Herlo, care a adus la ”România, te iubesc!” ancheta ”Podurile noastre toate”. Acolo am văzut că 700 de astfel de construcții sunt în situație de risc și reprezintă un real pericol.      

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.