Continentul african începe să se desprindă. Când se va forma un nou ocean

continent
Getty

Continentul african începe să se desprindă, iar potrivit cercetătorilor, acest lucru ar însemna că se naște un nou ocean.

Acest continent se află în vârful a trei plăci tectonice care se îndepărtează una de cealaltă, reprezentând un proces geologic complex, despre care oamenii de știință cred că va duce la crearea unui nou ocean peste câteva milioane de ani, transmite nbcnews.com.

Deocamdată, cea mai evidentă dovadă este o fisură cu o lungime de aproape 56 de kilometri în deșertul etiopian.

Continentul african a fost studiat timp de câteva decenii, din punct de vedere tectonic, dar noile măsurători prin satelit ajută oamenii de știință să înțeleagă mai bine tranziția și oferă instrumente valoroase pentru a studia nașterea treptată a unui nou ocean într-unul dintre cele mai unice puncte geologice de pe planetă.

Experții susțin că va fi nevoie de cel puțin cinci milioane de ani pentru ca acest ocean să se formeze.

Cutremur
Cutremur de 6,6 în Indonezia. Avertismentul autorităților
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

În ultimii 30 de milioane de ani, placa arabă s-a începărtat de Africa, un proces care a dat naștere Mării Roșii și a Golfului Aden.

NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Cutremur cu magnitudinea 7,3 în Papua Noua Guinee. A fost emisă o alertă de tsunami

Un avertisment de "valuri tsunami periculoase" a fost emis pentru regiunile de coastă pe o rază de 300 km în largul localităţii Wau din estul arhipelagului Papua Noua Guinee după ce un cutremur cu magnitudinea 7,3 a lovit regiunea.

Cutremur de 6,6 în Indonezia. Avertismentul autorităților

Un cutremur cu magnitudinea 6,6 s-a produs marţi dimineaţă în largul Insulei Java din Indonezia, a anunţat observatorul american USGS, scrie AFP.

Anunț îngrijorător. O uriașă placă tectonică de pe glob „se rupe în două”. Care ar fi urmările

Uriaşa placă tectonică aflată sub Oceanul Indian se va rupe în două într-un interval de timp scurt din punct de vedere geologic, conform unui nou studiu, transmite vineri Live Science.

Europa va disparea de pe Terra. Va fi inghitita de continentul african

Vechiul continent european isi va gasi sfarsitul sub continentul african, sugereaza geologii. Daca pentru milioane de ani placa tectonica africana se afunda sub cea europeana, acum acest proces s-a oprit, ba chiar se va inversa, spun cercetatorii.

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.