De ce în unele magazine nu primim banii înapoi la returnarea unui produs. ANPC ia în vizor operatorii

Ultimul update: Miercuri 06 Decembrie 2017 21:20
Data publicarii: Miercuri 06 Decembrie 2017 19:27
Categorie: Social

V-aţi pus vreodată întrebarea de ce atunci când vreţi să returnaţi un produs în unele magazine, primiţi banii înapoi, iar în altele sunteţi obligaţi să alegeţi altceva?

Răspunsul stă în legislaţia neclară, care le permite firmelor să îşi impună propriile reguli. Situaţia este alta în mediul online, unde oricine poate să înapoieze orice obiect, indiferent dacă l-a folosit sau nu. Protecţia Consumatorului vrea să schimbe situaţia şi să dea mai multe drepturi şi clientului offline.

Suntem în luna în care românii dau mai mulţi bani ca în tot restul anului. Aveţi grijă însă ce cumpăraţi pentru că s-ar putea să nu puteţi să înapoiaţi produsul dacă nu vă mulţumeşte. De pildă, în cazul în care cumpăraţi o jucărie, iar acasă vă daţi seama că poate reprezenta un pericol pentru copilul dumnevoastră, o puteţi returna chiar dacă aţi distrus ambalajul.

Paul Anghel, director general ANPC: "Dacă produsul este neconform, operatorul economic are obligativitatea să returneze suma încasată pentru acel produs."

Situaţia este însă mult mai neclară pentru produsele pe care le cumpăraţi din magazine şi care nu au defecte: haine care nu sunt pe măsură dumnevoastră, electrocasnice care nu vă mai plac sau nu sunt aşa cum vă aşteptaţi.

Carne expirată de 3 ani descoperită la un magazin din Capitală. Marfa, depozitată în spații insalubre

Marcel Pandelică, președintele ANPC: "Există această posibilitate la latitudinea operatorului economic, să se discute de returnarea banilor pentru acel produs."

În mediul online, lucrurile sunt mult mai clare.

Marcel Pandelică, președintele ANPC: "În zona online se poate returna acel produs fără să invoci niciun fel de mortiv şi operatorul economic este obligat să îţi returneze bani în 14 zile."

Adrian Iordache, Asociaţia "Sută la sută Românesc": "Produsele de larg consum sunt din ce în ce mai sofisticate, nu ştim cine le face, electrocasnicele se schimbă de la an la an, problema este ca cumpărătorul să aleagă informat."

Reprezentanţii ANPC, dar şi ai organizaţiilor care militează pentru drepturile consumatorilor vor să schimbe legislaţia. Modificările i-ar putea permite cumpărătorului să dea produsul înapoi în magazin şi să îşi primească banii, fără să fie condiţionat.

Anunțul IKEA pentru România. “Aici avem cele mai ambițioase planuri din Europa”

Anunțul IKEA pentru România. “Aici avem cele mai ambițioase planuri din Europa”

Loto

LOTO 6/49. Numerele extrase duminică, 10 decembrie 2017

Bazarul de Crăciun: expații au scos la vânzare produse tradiționale în scopuri caritabile

Carpete din lână, goblenuri și opinci. Program național de promovare a tradițiilor românești

Planul unor profesori voluntari de a le preda, creativ, geografie și istorie, elevilor

O cruce de argint veche de 350 de ani a fost furată dintr-o biserică monument istoric

5 bombe de aviaţie din Al Doilea Război Mondial au fost descoperite pe un șantier

Săcele

Turmă de mistreți surprinsă de camere într-un cartier din Săcele

Tânărul împușcat de un polițist la Sângeorz-Băi era certat cu legea de la 16 ani

Tichetul unic RATB - Metrorex, introdus de astăzi. Preţul unic pentru 60 de minute este 5 lei

Planta pe care tot mai mulți români o vor în casă de Crăciun. Ce simbolizează ”Steaua Crăciunului”

Temperaturi de primăvară în București, cu 2 săptămâni înainte de Crăciun

Bugetul participativ. Cluj este primul oraș cu proiecte de investiții alese de comunitate