Ce este „promovarea senzorială”, fenomenul care face cumpărătorii să plece din magazine cu sacoșele pline și buzunarele goale

×
Codul embed a fost copiat

Ați folosit vreodată scuza „N-am putut rezista?”, și ați plecat din magazine cu sacoșele pline și buzunarele goale?

Înseamnă că specialiștii în marketing și-au făcut bine treaba, și i-au transpus pe clienți într-o lume iluzorie, în care totul este cald, luminos și absolut necesar. Fenomenul numit „promovarea senzorială” exploatează subtil toate simțurile cumpărătorului, de la cel tactil, la văz, auz și miros. Perioada de vârf este chiar acum, de sărbători.

Sunt brăduți peste tot, iar pe crengi e zăpadă din tub. Deci, neapărat ai nevoie de căciulă și mănuși, și le-ai putea lua la doi bani. Însă oferta este valabilă abia după ce cumperi de 199 de lei.

Cumpărător:Chit că nu trebuie, dar totuși o facem. Nu știu să zic de ce”.

Pentru că e aproape imposibil să nu înghiți măcar o momeală, în loc de uși la intrare, în mall-uri sunt afișe mari cu promoții.

Citește și
magazin
Vânzările de Crăciun merg mai bine anul acesta în marile magazine europene. Cât cheltuie un german pentru cadouri
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Mădălina Gorciu, specialist în marketing:De aceea vedem vitrine spectaculoase și frumos decorate, pentru că ele acționează ca un cârlig. Prelungesc timpul petrecut în magazin, iar consumatorul poate chiar să plece cu produse de care nici măcar nu avea nevoie”.

Primul pas într-un centru comercial trebuie să fie o explozie senzorială. Culorile sunt vibrante și declanșează în creier o reacție de vigilență, deși singurul pericol e să rămâi fără bani. Spațiul e inundat cu lumină, iar beculețele clipesc, pregătind intrarea în magazine. Nu trebuie să moțăi printre rafturi, ci să cumperi. E o muzică plăcută sau se aud colinde. În plus, miroase tare frumos. Sunt arome proaspete sau, ca în Statele Unite, odorizante cu măr copt și scorțișoară.

Alina Ciobanu, vânzător:Am îmbrăcat manechinii în culori: roșu, verde, să atragem cât mai mulți clienți, să se bucure de spiritul acesta al sărbătorilor. Și, în special, să cumpere, vă dați seama!”.

În special doamnele pipăie hainele de pe domnii din plastic, deci pentru ei sunt folosite numai texturi moi și plăcute.

Și cabinele de probă au secretele lor. Oglinzi alungite, ce dau impresia de siluetă subțire, până ajungi acasă, iar becuri de mare putere estompează orice cută, nu doar de pe haine, ci și de pe față și corp.

Florin Bratu: Putem privi din toate unghiurile și intimitatea. Știi ce se întâmplă? Mă simt relaxat când intru aici. Muzica ambientală foarte bună, da”.

De ce avem „insule” în magazine, și nu doar stative cu haine pe umeraș? Ca să te îmbie să cauți. Cel mai bun, rezistent și ieftin produs este, desigur, undeva pe la fund.

Încă un truc e mesajul „most wanted”, cel mai dorit, cel mai bine vândut. Însoțit de o imagine amețitoare, în cazul nostru, un ruj și o pereche de buze perfecte.

Specialiștii în marketing aduc în față mari beneficii, urmând să afli detalii abia după aceea. Iată rame de ochelari gratuite, care ar costa 1.100 de lei. Oferta se supune, desigur, unor restricții.

Și în alimentară veți lua cel mai scump sortiment, dacă nu priviți cu atenție în sus și în jos. Variantele scumpe sunt plasate mereu la nivelul ochilor.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Care este diferența dintre mandarine și clementine. Cum să le deosebești
Care este diferența dintre mandarine și clementine. Cum să le deosebești

Cu siguranță ai văzut în magazine acele fructe mici și portocalii care încep să fie vândute în sezonul rece. Au tot felul de denumiri: mandarine, clementine sau mineole.

Vânzările de Crăciun merg mai bine anul acesta în marile magazine europene. Cât cheltuie un german pentru cadouri
Vânzările de Crăciun merg mai bine anul acesta în marile magazine europene. Cât cheltuie un german pentru cadouri

Marile magazine din Londra ispitesc trecătorii cu decoruri care mai de care mai elaborate.  

Horoscop 11 decembrie 2023, cu Neti Sandu. Unei zodii îi intră bani și o să dea iama prin magazine
Horoscop 11 decembrie 2023, cu Neti Sandu. Unei zodii îi intră bani și o să dea iama prin magazine

Horoscop 11 decembrie 2023, prezentat de Neti Sandu la Știrile ProTV. O zi spornică. O să cam fie alergătură, că toată lumea se grăbește să încheie socotelile pe anul acesta, ca să pornim cu dreptul anul viitor.

Lichiorul de ouă – cum se prepară și care este tradiția acestei băuturi de Crăciun
Lichiorul de ouă – cum se prepară și care este tradiția acestei băuturi de Crăciun

Probabil că ai auzit deja de lichior de ouă, fie că ai văzut prin magazine ori l-ai văzut adesea în filmele americane. Această bătură tradițională de Crăciun conține alcool și este un lichior aromat adesea servit cald.

Carne de pui contaminată cu Salmonella, retrasă de urgență din magazine. Vezi lista locurilor unde s-a vândut
Carne de pui contaminată cu Salmonella, retrasă de urgență din magazine. Vezi lista locurilor unde s-a vândut

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a anunțat marți retragerea din magazine a unui lot de carne de pui contaminată cu Salmonella.

 

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.