Reuters despre drumurile din Romania: "Pur si simplu nu vor sa se dezvolte"
Romania este vazuta ca o tara care nu vrea sa se dezvolte. "Desi au la dispozitie pana in 2013, 4,6 miliarde de euro pentru infrastructura, nu s-au folosit decat de 47 de milioane. Se pare ca pur si simplu nu vor sa se dezvolte", scriu jurnalistii.
Reuters: "La fel ca si statele imbogatite imediat de pe urma descoperirii petrolului, tarile fost-comuniste au acces la miliarde de euro de la UE, bani care s-au dovedit a fi o binecuvantare si un blestem, deopotriva.
Dar ce se intampla daca o tara, ca Romania, nu poate asimila acesti bani? Se pare ca intai trebuie sa isi rezolve problemele interne - cu guvernul, si institutiile statului - ca mai apoi sa poata spera la dezvoltare.
Au 42,000 de proiecte de investitii neterminate, iar asta nu dovedeste decat ineficienta lor. Romania este tara proiectelor neterminate.
Infrastructura tarii nu s-a imbunatatit cu mult fata de acum 20 de ani, de cand a fost construita prima retea de drumuri moderne. Asa ca romanii trebuie sa ii multumeasca lui Ceausescu pentru ca daca nu era el, nu aveau nici drumurile pe care merg astazi.
Potrivit Forumului Economic Mondial, Romania se afla pe locul 134 din 139 in ceea ce priveste calitatea drumurilor. Potrivit aceluiasi raport, calitatea indoielnica a drumurilor este motivul pentru care investitorii fug de Romania.
Romania este a noua tara din UE ca si intindere, insa are doar 331 de km de autostrada, mai putin de jumatate fata de vecinii Ungari - care au 925 de km, si mai putin de 3% fata de Germani care au aproape 13.000 km."
Evenimentul Zilei: 46 de kilometri despart haul crizei de bunastare Se zice ca Mioveniul e primul oras din Romania care a iesit din criza. Reteta sa de succes e simpla: au venit niste francezi, au facut o masina ieftina si au vandut-o bine, mai ales in strainatate. La cateva zeci de kilometri distanta, Curtea de Arges isi continua caderea inceputa imediat dupa Revolutie. Multi angajatori au disparut, iar intreprinderile ramase risca sa fie puse pe butuci de actionari "aventurieri". EVZ va propune doua perspective asupra Romaniei de azi, imagini din doua orase comparabile ca numar de locuitori, dar cu destine paralele. Iepurii ies din custi si adulmeca indelung, e o noua zi cu soare la Mioveni. In tarcul din fata primariei mai sunt cateva oua colorate in galben si rosu, un iepure cat omul, cu nas rosu si papion, un miel si cativa pui imensi si inerti, ramasite ale sarbatorilor pascale. Dincoace de gard sunt aliniate ghivece cu palmieri gata sa reziste la temperaturi de minus 18 grade Celsius. Vor mai fi aduse 5.000 de gladiole, trandafiri pe arcade si bonsai, iar intreaga operatiune de infrumusetare va ajunge astfel la 25.000 de lei.
Romania Libera: Cum a fost distrusa perla turismului interbelic Fete regale, industriasi celebri sau dive din showbizul mondial faceau parte din clientela obisnuita a Aurorei Banatului, perla turismului interbelic din Romania. In anii de dupa 1948, statiunea - cunoscuta atunci in toata Europa - a fost stearsa de pe fata pamantului. Pentru a o descoperi, trebuie sa ne intoarcem cu 70 de ani in urma. De la gara, suntem invitati intr-o trasura. Avem de mers cinci kilometri pe un drum pietruit, serpuitor, peste dealuri, pana in inima padurii seculare. Daca ar fi fost iarna, am fi stat in sanie, trasa de cai. Parasim civilizatia si intram, parca pentru totdeauna, intr-o alta lume. Dar, la un moment dat, codrul pare a se da la o parte, ca intr-un spectacol in care cortina se ridica, dezvaluind o priveliste cu totul neasteptata. Vile luxoase, un parc inundat de flori si foisoare, strabatut de alei largi si pigmentat cu statui si fantani arteziene. Mai vezi restaurante, terenuri de tenis, de badminton. Si iarasi zicem - daca era iarna, aici am fi avut la dispozitie nu mai putin de patru partii de schi, o partie de bob, de aproape doi kilometri lungime, o trambulina pentru curajosii care vor sa „zboare" cu schiurile.