Rezultatele analizei cutiilor negre de la avionul Boeing, prăbușit în Etiopia

Boeing 737 MAX 8, cutii negre, avion prabusit, etiopia,
AP

Analiza unei cutii negre a avionului Ethiopian Airlines indică ''similarităţi clare'' cu accidentul Lion Air.

Datele de pe cutia neagră cu parametrii de zbor ai avionului Boeing 737 MAX 8 care s-a prăbuşit pe 10 martie la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba arată ''similarităţi clare'' cu accidentul din octombrie al unui avion de acelaşi tip aparţinând companiei indoneziene Lion Air, a declarat duminică ministrul etiopian al transporturilor, Dagmawit Moges, relatează Agerpres, citând AFP.

''În cadrul analizei înregistratorului parametrilor de zbor (FDR - Flight data recorder), similarităţi clare au fost remarcate între zborul 302 al Ethiopian Airlines şi zborul 610 al Lion Air'', a menţionat ministrul etiopian la o conferinţă de presă.

Deşi a fost întrebată în mod repetat de jurnalişti, ea nu a dorit să ofere detalii despre asemănările remarcate între cele două accidente, soldate cu 157 de morţi în cazul avionului Ethiopian Airlines şi cu 189 de morţi în cel al Lion Air, precizând în schimb că un raport preliminar cu privire la cauzele prăbuşirii avionului etiopian va fi publicat în termen de 30 de zile.

Cele două cutii negre ale avionului - FDR şi cea care a înregistrat discuţiile între piloţi - au fost trimise în Franţa pentru analiză. Biroul francez de investigaţii şi analize aeronautice (BEA) a anunţat tot duminică pe Twitter că ''datele înregistrate (de cutiile negre) au fost descărcate cu succes'' şi au fost transmise echipei etiopiene de investigaţie.

Citește și
Funeraliile victimelor tragediei din Etiopia
Funeraliile victimelor tragediei din Etiopia. Ce au pus de fapt rudele în sicrie
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Mai mulţi experţi au vorbit deja despre asemănări între cele două catastrofe aeriene. La fel ca în cazul accidentului avionului Lion Air, prăbuşirea avionului Ethiopian Airlines s-a produs la scurt timp după decolare. De asemenea, ambele aparate au avut oscilaţii de viteză şi altitudine.

Suspiciunile au în vedere o posibilă funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni un efect nedorit creat de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. Acest efect poate orienta botul avionului într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS pune avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.

Potrivit presei, pilotul avionului etiopian a cerut cu o ''voce panicată'' turnului de control de la Addis Abeba să se întoarcă, în timp ce viteza avionului creştea periculos.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Boeing a lansat cel mai lung avion din lume, la câteva zile după tragedia din Etiopia
Boeing a lansat cel mai lung avion din lume, la câteva zile după tragedia din Etiopia

În plin scandal după tragedia din Etiopia, compania Boeing a lansat cel mai lung avion din lume, Boeing 777X.

Funeraliile victimelor tragediei din Etiopia. Ce au pus de fapt rudele în sicrie
Funeraliile victimelor tragediei din Etiopia. Ce au pus de fapt rudele în sicrie

Funeraliile victimelor tragediei din Etiopia. Ce au pus de fapt rudele în sicrie

Prăbușirea Boeing 737 MAX în Etiopia. Schimbul de mesaje dintre echipaj şi controlori
Prăbușirea Boeing 737 MAX în Etiopia. Schimbul de mesaje dintre echipaj şi controlori

Apar informaţii noi despre accidentul aviatic de duminică din Etiopia.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.