Parisul, prima capitală care a interzis trotinetele electrice de închiriat

×
Codul embed a fost copiat

Interzise în capitala Franţei prin referendum, trotinetele electrice de închiriat în regim de autoservire s-au bucurat, joi, de ultima lor zi la Paris.  

S-a încheiat astfel o perioadă de cinci ani de prezenţă controversată a acestor vehicule. Însă, bicicletele electrice disponibile pentru închiriere se pregătesc să le ia locul, relatează AFP, conform Agerpres.

De la 1 septembrie, Parisul devine prima capitală europeană care interzice în totalitate trotinetele electrice de închiriat. Mulţi parizieni s-au săturat să le vadă făcând zigzaguri printre pietoni - chiar şi restricţionate la 10 km/h în anumite zone - sau parcate în mijlocul trotuarelor.

Numeroase accidente au fost puse pe seama trotinetelor electrice de închiriat.

Cei trei operatori, Lime, Tier şi Dott, şi-au pierdut autorizaţia de ocupare a spaţiul public în urma unui referendum fără precedent, la începutul lunii aprilie. Cei care au votat „Nu” au câştigat cu aproape 90%, însă doar 7,46% dintre persoanele înscrise pe listele electorale s-au prezentat la vot.

Citește și
trotinetă electrică
Momentul în care o trotinetă electrică, lăsată în casă la încărcat, izbucneşte în flăcări. VIDEO
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Chiar şi primarul socialist al Parisului, Anne Hidalgo, a făcut campanie împotriva lor în vederea reducerii „deranjurilor”.

Începând din august, cele 15.000 astfel de vehicule au fost retrase treptat de pe străzi - joi mai rămăseseră doar câteva, în special în centrul Parisului - pentru a fi trimise, după eventuale reparaţii, în alte oraşe.

Champs-Elysées, Luvru, Rue de Rivoli, Opera din Paris, marile bulevarde... Un jurnalist nu a întâlnit joi dimineaţă niciun utilizator de trotinete închiriate şi nu a observat decât şase astfel de vehicule pe două roţi în zonele centrale unde erau omniprezente anterior. Mai multe dintre spaţiile dedicate închirierii de trotinete erau ocupate de biciclete ale celor trei operatori.

O treime din flotă va rămâne în regiunea pariziană, în 80 de comune din jurul Marne-la-Vallée sau Saint-Germain-en-Laye. Restul va ajunge în principal în Germania.

Dott îşi va trimite trotinetele în Belgia sau la Tel Aviv. Trotinetele verzi de la Lime vor pleca la Lille, Londra, Copenhaga şi în mai multe oraşe germane.

Xavier Mirailles, director în cadrul Lime, o companie californiană, a declarat pentru AFP: „Este un punct de cotitură pentru trotinete” în întreaga regiune Île-de-France.

Cu câteva zile înainte de intrarea în vigoare a interdicţiei, Valérie Rinckel, o utilizatoare a serviciului de închiriere a trotinetelor electrice a declarat: „Mă întristează pentru că mi se pare atât de plăcut să te poţi plimba astfel, să navighezi de la dreapta la stânga fără stresul de a te afla în maşină, de a rămâne blocat”.

Pe de altă parte, „cred că este mai sigur dacă ne oprim aici şi dacă în sfârşit ne întoarcem la bicicletă sau dacă oamenii iau autobuzul sau transportul în comun”, este de părere Anass Eloula, o altă clientă.

Alternative 

Operatorii mizează pe trecerea clienţilor la bicicletele de închiriat, deja disponibile peste tot, ceea ce ar trebui să le permită să evite, cel puţin pentru moment, concedierile.

Acesta este un mare punct de cotitură pentru Tier, însă preferăm, în loc să ne devenim nostalgici, să privim înainte”, a declarat Clément Pette, responsabil cu operaţiunile în cadrul acestei companii din Franţa, referindu-se la cele 5.000 de biciclete încă disponibile.

Dezvoltarea mersului cu bicicleta este în plină expansiune”, cu „perspective (...) foarte interesante”, a confirmat Mirailles de la compania Lime, care oferă pentru închiriere 10.000 de biciclete.

Nu toată lumea este pregătită însă să treacă la bicicletă. Pentru turişti „nu este acelaşi lucru, este mai mare şi mai grea... şi nu este atât de agilă”, a explicat Amanda Rollins, o influenceriţă din SUA cu 740.000 de abonaţi pe TikTok şi o mare fană a trotinetelor electrice.

Unii utilizatori obişnuiţi ar putea opta să cumpere una sau să profite de o ofertă alternativă de închiriere pentru o zi, pentru jumătate de zi sau chiar pentru o săptămână, precum cea anunţată miercuri de compania Volt, distribuitoare de motociclete, scutere şi trotinete electrice. „Nu este vorba deloc de închiriere cu autoservire”, a dat asigurări pentru AFP fondatorul companiei, Grégory Coillot.

Compania, care a lansat această idee înaintea referendumului din Paris, intenţionează să ofere trotinete disponibile pentru închiriere „celor care le folosesc zilnic” şi „chiar turiştilor” - „inclusiv în perspectiva Jocurilor Olimpice”.

Sfârşitul 'free-floating-ului' va accelera foarte mult cererea de închiriere”, a estimat Coillot. El speră să instaleze 1.000-2.000 de trotinete electrice în special „în toate punctele cruciale unde a existat o cerere foarte mare” pentru trotinetele de închiriat în regim de autoservire.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Firmele care închiriază trotinete iau măsuri drastice privind folosirea acestora. Accidentele, printre motive
Firmele care închiriază trotinete iau măsuri drastice privind folosirea acestora. Accidentele, printre motive

Cei care folosesc trotinete electrice închiriate prin aplicații vor fi evaluați la finalul cursei. În funcție de modul în care au condus ori au parcat, riscă să li se suspende contul.

Momentul în care o trotinetă electrică, lăsată în casă la încărcat, izbucneşte în flăcări. VIDEO
Momentul în care o trotinetă electrică, lăsată în casă la încărcat, izbucneşte în flăcări. VIDEO

Camera de supraveghere instalată în casa unor britanici a surprins momentul în care bateria de litiu a unei trotinete electrice explodează, în timp ce era pusă la încărcat, scrie CNN.

Concurent românesc pentru Uber și Bolt. Aplicația de ridesharing care s-a lansat deja în patru orașe
Concurent românesc pentru Uber și Bolt. Aplicația de ridesharing care s-a lansat deja în patru orașe

Compania românească pentru închirierea de trotinete electrice, Splash, s-a extins și acum reprezintă o concurență pentru Uber și Bolt.

Pățania unei celebre actrițe românce, după ce a căzut cu bicicleta: De ce s-a ales cu dosar penal
Pățania unei celebre actrițe românce, după ce a căzut cu bicicleta: De ce s-a ales cu dosar penal

Polițiștii sunt nevoiți să deschidă dosar penal pentru vătămare corporală din culpă și conducătorilor de biciclete, trotinete sau motociclete chiar dacă se accidentează singuri și nu sunt implicate alte persoane ori vehicule.

Noi reguli pentru cei care se deplasează pe trotinete electrice în Capitală. Pe unde nu vor mai avea voie să circule
Noi reguli pentru cei care se deplasează pe trotinete electrice în Capitală. Pe unde nu vor mai avea voie să circule

Apar reguli noi pentru cei care merg cu trotinetele electrice prin Capitală. Potrivit unui regulament propus de Primărie, persoanele care le folosesc nu mai au voie să circule cu ele pe aleile din parcuri sau în grădini publice.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.