TAROM te duce de la Bucuresti la Sibiu prin Viena cu 800 de euro. Raspunsul TAROM: nu cursele sunt scumpe, taxele sunt mari

×
Codul embed a fost copiat

Monopolul companiei nationale pe cursele aeriene interne a creat o situatie cel putin stupida. Sa zbori in interiorul Romaniei este de multe ori mai scump decat sa mergi in Italia.

UPDATE: compania TAROM a facut o serie de precizari referitoare la aceasta stire. Click aici pentru raspunsul TAROM

O adevarata anomalie este insa cursa Bucuresti-Sibiu, cu escala la Viena. Un bilet dus-intors costa peste 800 de euro, mai mult decat pana-n Thailanda.

Reprezentantii TAROM spun ca in pret sunt incluse costurile de operare si taxele de aeroport.

Paradoxal, dar sa zburati din Bucuresti la Iasi, Cluj, Sibiu, Oradea sau Timisoara este mai scump decat daca mergeti la Roma.

Citește și
tarom
TAROM isi propune sa-si schimbe flota si destinul de anul viitor. Cronica unui zbor catre paguba
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Preturile sunt similare cu cele catre Budapesta si Viena. Asta, desi, distantele sunt de trei ori mai mici.

Cursa Bucuresti - Sibiu este de departe cea mai interesanta. In jurul orei 8 dimineata se decoleaza din Bucuresti la Viena, unde pasagerii asteapta 4 ore. Abia pe la ora 15 ajung la Sibiu, dupa 7 ore. Pentru tot acest ocol oamenii platesc chiar si 870 de euro.

Banii pe care ii dati pe o cursa dus intors Bucuresti-Sibiu va ajung sa zburati dus intors Romania-Thailanda sau pana in Statele Unite. Mai puneti 350 de euro si ajungeti in cealalta parte a pamantului, in Sydney, Australia.

Cu alte cuvinte, Tarom a renuntat practic la cursa Bucuresti - Sibiu. De altfel, reprezentantii companiei spun ca: "Pretul final al biletelor pe rutele interne este influentat in mare parte si de taxele aeroportuare. Aceasta pondere se situeaza intre 17-25% din pretul final al biletului. Pentru zborurile externe politica tarifara se stabileste atat in functie de nevoia de acoperire a costurilor, cat si de concurenta cu alti operatori."

Reprezentantii aeroporturilor au alta explicatie. Atunci cand pe piata este un singur jucator, el stabileste regulile.

Desi au avut zboruri interne la un moment dat, companiile low cost au renuntat.

Gheorghe Racaru, director companie low cost: "Nu putem sa zburam cu avioane de 180 de locuri acolo unde sunt 80 de pasageri".

Zborurile operate de TAROM pe rutele interne reprezinta 30% din traficul anual al companiei. O alternativa ar fi companiile care opereaza curse private.

O ora de zbor incepe de la 120 de euro, iar pana la Cluj platiti in jur de 500 de euro. Adica iesiti mai ieftin daca sunteti 10 persoane.

Precizarile TAROM
TAROM a venit azi o serie de precizari privind informatiile din aceasta stire. Potrivit companiei, nu exista un monopol al TAROM pe cursele aeriene interne iar motivele pentru care alte companii nu opereaza asemenea curse tin de politica interna a acestora

In ceea ce priveste pretul unui zbor Bucuresti-Sibiu dus-intors, compania nationala spune ca pretul de 800 de euro nu reprezinta oferta TAROM: „atata timp cat compania TAROM nu ofera un zbor direct intre cele doua puncte, nu putem vorbi despre o oferta tarifara TAROM”, se arata in comunicatul companiei.

Mai detaliat, explicatia TAROM este urmatoarea: "Din punctul de vedere al consumatorului, respectiv al pasagerului, sistemul de rezervari TREBUIE sa ofere solutii de transport, evident, lasandu-i acestuia libera alegere asupra uneia sau alteia din solutiile oferite. In pricipiu, in cazul rezervarii unei calatorii intre doua orase A – B, motorul de rezervari ofera doua posibilitati principale de rezervare, in ordinea zbor direct – zbor de conexiune. In cazul in care nu exista zboruri directe intre cele doua orase, motorul de rezervari construieste rute prin conexiune ordonate dupa ora de decolare, avand la baza presupunerea rezonabila potrivit careia pasagerul doreste totusi sa ajunga din orasul A in orasul B in varianta de rezervare prezentata (cu conexiune) si a luarii la cunostinta de catre pasager a tuturor elementelor calatoriei, respectiv durata zborului, timpul de conexiune precum si costul total. In cazul Bucuresti – Sibiu ales ca exemplu de dvs, sistemul a construit una din cele doua posibilitati oferite in ziua respectiva , si a cumulat doua tarife oneway. Existand tarife pe fiecare segment in parte , sistemul a oferit o posibilitate consumatorului , comunicand simultan toate detaliile. TAROM a explicat diferenta de preturi intre cursele domestice TAROM vs. cursele externeTAROM insa explicatia a fost folosita pentru o cursa de conexiune, operata de 2 companii aeriene diferite.

De asemenea, TAROM spune ca expresia „curse scumpe” este „subiectiva”, deoarece suma incasata de companie pentru un zbor intern reprezinta in multe cazuri doar jumatate din pretul platit de pasageri, restul fiind TVA si taxe de aeroport. Potrivit TAROM, comparatia intre cursele regulate operate de catre compania nationala si cursele charter private este „incorecta”, deoarece se folosesc „indicatori de comparatie diferiti”.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Noile curse TAROM, intr-un an cu recorduri pentru aeroportul Henri Coanda. Peste 8 milioane de romani vor zbura in vacanta
Noile curse TAROM, intr-un an cu recorduri pentru aeroportul Henri Coanda. Peste 8 milioane de romani vor zbura in vacanta

Peste un milion de pasageri au plecat in primele doua luni ale anului de pe aeroportul Henri Coanda, o cifra record pentru sezonul rece. Estimarile arata ca, in 2014, peste 8 milioane de romani vor zbura cu avionul in vacanta, de pe acelasi aeroport.

TAROM isi propune sa-si schimbe flota si destinul de anul viitor. Cronica unui zbor catre paguba
TAROM isi propune sa-si schimbe flota si destinul de anul viitor. Cronica unui zbor catre paguba

Cea mai importanta companie aeriana romaneasca intra intr-o perioada de transformari importante. Tarom isi va schimba de anul viitor flota, iar responsabilii ne pregatesc noi trasee.

Recomandări
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.  

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.