Scandal in Marea Britanie. "Supermarketurile inventeaza orase si fermieri ca sa-si vanda marfa"
Somonul din “Lochmuir” suna a fi un sortiment special. Insa nu cauta zona pe harta, pentru ca, de fapt, nu exista.
Un lant de magazine din Marea Britanie, care vinde 11.000 de tone de somon “Lochmuir” pe an, a inventat locul pentru a face produsul mai interesant. Pestele vine, de fapt, de la fermele din Scotia.
Astfel de produse sunt comercializate in toate supermarketurile din Anglia. Lanturile vin cu sortimente proprii, dar ca sa le creeze cumparatorilor impresia ca provenienta este una speciala, ce i-ar conferi produsului o calitate superioara, inventeaza locuri si ferme.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
In lantul de supermarketuri Oakham se vand pui "Rutland", insa nu exista o ferma cu acest nume. Puii provin, de fapt, de la ferme din estul Angliei, Scotia si Irlanda de Nord. La fel se intampla cu acelasi sortiment de marfa, in lantul Tesco: puii de ferma Willow provin, de fapt, de la mai multe ferme din tara.
Supermarketurile au toate drepturile sa faca asta; nu este impotriva regulamentelor inventarea locurilor in scopuri de branding, cu exceptia cazurilor in care produsul este protejat din punct de vedere geografic.
Richard Lloyd, ce reprezinta o asociatie de consumatori, a spus: “Utilizand un nume se creaza iluzia unei experiente de shopping mai personala, cum ar fi o piata de fermieri. Iar cum noi toti suntem interesati de provenienta produsului, marcile inteligente isi stimuleaza astfel vanzarile”.
Reprezentatul firmei care vinde somonul Lochmuir a spus: “Lochmuir nu exista, dar numele este un fel colectiv de reprezentare a fermelor din Scotia”.
Tactica nu se limiteaza la peste sau pui, insa. Comerciantii isi descriu produsele intr-o limba ambigua, pentru a-si pacali cumparatorii.