Un MIG 21 s-a prabusit in judetul Cluj! Doi piloti au murit
UPDATE: Anchetatorii au cercetat luni seara locul in care s-a prabusit avionul de lupta MIG 21 Lancer, langa baza aeriana Campia Turzii din judetul Cluj. Spera sa descopere cutia neagra a aparatului, care sa le ofere explicatii pentru accident.
Cei doi oameni aflati la bord, piloti militari cu experienta, si-au pierdut vietile.
Accidentul este al 10-lea cu acest tip de aparat care in doar 3 ani va iesi din dotarea armatei romane.
Sistemul de avertizare vocala i-a atentionat ca pierd altitudine insa totul s-a petrecut fulgerator. MIG-ul 21 Lancer s-a zdrobit de pamant.
Aeronava a cazut la un kilometru distanta de pista bazei aeriene Campia Turzii. A explodat la impactul cu solul iar craterul creat depaseste 4 metri adancime.
Ministerul apararii vorbeste despre un zbor de cercetare meteo efectuat de cei doi piloti. A anuntat si ca o comisie de ancheta a inceput investigatiile.
Potrivit procedurilor, au fost sistate zborurile de instructie cu acest tip de aeronava, pana la finalizarea anchetei de specialitate.
Cei doi piloti care au murit se numesc Laurentiu Chirita si Sorin Avram.
Capitan-comandorul Laurentiu-Nicolae Chirita, in varsta de 40 de ani, pilot pe avioane supersonice, clasa I, instructor de zbor ziua si noaptea, in toate conditiile meteorologice, avea la activ aproape 1.300 de ore de zbor, din care 940 pe MiG-21. Era casatorit si avea un copil.
Capitan-comandorul Sorin-Traian Avram, in varsta de 40 de ani, pilot pe avioane supersonice, clasa I, instructor de zbor ziua si noaptea, in toate conditiile meteorologice, avea la activ aproape 1.000 ore de zbor, din care 830 pe MiG-21. Era casatorit si avea un copil.
Ambii piloti au absolvit mai multe cursuri de specialitate in tara si in strainatate si au participat la numeroase exercitii internationale.
Pe de alta parte, presedintele Comisiei de aparare din Senat, Teodor Melescanu, a declarat ca la baza acestor evenimente tragice se afla o mare problema a Romaniei: insuficienta fondurilor pentru achizitie de tehnica si pentru instruire.
Melescanu a aratat ca, indifererent care va fi rezultatul anchetei, este clar ca nu pot fi decat doua cauze, fiind exclusa cea de natura metereologica - o cauza de natura tehnica sau eroarea umana.
"In ambele cauze, adevarata cauza sau adevaratul motiv este insuficienta de fonduri atat pentru achizitie de tehnica, cat si pentru pregatirea si antrenarea pilotilor militari si, in general, a militarilor", a precizat senatorul.
Prefectul de Cluj, Florin Stamatian, a declarat ca vremea era frumoasa si ca zona in care s-a produs incidentul este una usor accesibila. El a adaugat ca, din acest motiv, este greu de presupus ca vremea ar fi cauza accidentului.
Prefectul Clujului a mai precizat ca in zona in care s-a produs incidentul sunt doar doua case izolate, iar la sol nu sunt victime.
Conform procurorul Marius Iacob, citat de Mediafax, in ultimii 20 de ani in Romania s-au inregistrat 27 de accidente aviatice, in care au fost implicate aeronave ale Fortelor Aeriene Romane.
In aceste 27 de accidente au fost implicate 28 de aeronave. Intr-unul din evenimente au fost implicate doua MIG-uri, care s-au ciocnit in zbor, in anul 1993.
61 de militari au pierit din cauza acestor catastrofe si doar doi au supravietuit, respectiv in accidentul de la Tuzla. Potrivit procurorului sef, in cele mai multe accidente aviatice au fost implicate MIG-uri: 17 astfel de aparate s-au prabusit.
De asemenea, in majoritatea cazurilor a fost vorba despre defectiuni de natura tehnica.
Mai multe imagini cu cei doi piloti pe www.crimetime.ro
Sursa: Mediafax, Pro TV
Etichete: mig 21 lancer, accidente aviatice,
Dată publicare:
01-11-2010 00:00