Sapte dintre victimele accidentului aviatic de la Tuzla, identificate
UPDATE: Una dintre victimele tragediei aviatice, Lavinia Guita, avea doar 26 de ani. O tanara linistita, modesta, cu inclinatii artistice, dar care si-a dorit foarte mult sa zboare, dupa cum povestesc apropiatii familiei.
Lt. Lavinia Guita este singura femeie-pilot decedata in aceasta tragedie. A locuit, impreuna cu familia, la Medias, pana la plecarea la Scoala de Aplicatie pentru Fortele Aeriene "Aurel Vlaicu" din Boboc.
Prefectul de Sibiu, Constantin Trihenea, a transmis, marţi, condoleante tuturor familiilor victimelor accidentului aviatic de la Tuzla.
Procurorul sef al Sectiei de Urmarire Penala si Criminalistica, Marius Iacob, a declarat ca nu a fost stabilita cauza producerii accidentului si sunt luate in calcul mai multe variante de lucru.
"Din punct de vedere al cauzelor nu ne putem pronunta, nu excludem niciuna din cele trei variante care au in vedere factorul uman, factorul de mediu si factorul tehnic. Nu putem spune care ar fi cea mai probabila, inca nu avem o confirmare, asteptam raspunsurile institutiilor pe care le-am solicitat. In paralel, au fost efectuate mai multe audieri de catre procurorii militari, se fac si in prezent si speram ca aceste audieri impreuna cu expertizele tehnice sa conduca la stabilirea circumstantelor exacte ale producerii evenimentului", a mai spus procurorul Iacob.
De asemenea, Marius Iacob a declarat ca raportul final despre tragedia de la Tuzla ar putea fi gata peste aproximativ 60 de zile.
12 militari au murit si 2 au fost raniti in cel mai grav accident aviatic petrecut in Romania, in ultimii 15 ani. Un avion Antonov 2 s-a prabusit luni seara si a luat foc la baza aeriana de la Tuzla, la putin timp dupa decolare.
La bord se aflau 14 persoane, parasutisti, instructori si piloti. Printre cei care si-au pierdut viata se numara si comandatul scolii militare de aviatie de la Boboc, judetul Buzau.
A fost noapte alba pe aerodromul din Tuzla. Zeci de anchetatori au forfotit pe langa avionul rupt in bucati si au cautat indicii, care sa-i ajute sa afle cum s-a intamplat nenorocirea.
Intre timp, dincolo de cordonul de jandarmi, asteptau impietriti de durere rude si prieteni ale celor aflati in avion, sperand intr-o minune. Si-au spus ca, daca ambulantele au plecat imediat dupa accident cu 3 raniti, poate a scapat cumva cu viata si al lor.
Miracolul insa nu s-a intamplat, iar pompierii de la descarcerare au scos din epava avionului doar ramasite carbonizate, pe care le-au predat legistilor.
Din avionul Antonov 2 n-a mai ramas decat scheletul metalic, dupa incendiul izbucnit la impactul cu solul. Aparatul plecase luni seara intr-un zbor de antrenament, si a dat semne ca are probleme inca de la decolare. Martorii spun ca aparatul abia se ridicase de pe pista, cand a inceput sa piarda altitudine. In timp ce pilotul incerca sa il redreseze, avionul a inceput sa se incline stanga- dreapta. S-a rasucit si a atins solul cu o aripa, dupa care a luat foc si s-a zdrobit de pamant.
Pompierii de la descarcerare s-au chinuit si ei ore bune sa scoata afara trupurile celor 11 militari. Doar cativa dintre ei au fost identificati pana la aceasta ora. La 3 dimineata, ramasitele avionului militar au fost incarcate intr-un camion si duse intr-un hangar, unde se va face o expertiza tehnica.
Avionul de tip Antonov An-2 este cunoscut ca fiind cel mai mare avion de transport biplan. El a intrat in serviciul Fortelor Aeriene Romane in anul 1977.
AN-2 a fost fabricat la Kiev pana la mijlocul anilor '60. Ulterior, productia a fost transferata in Polonia, unde s-au fabricat peste 12.000 de aparate. Se estimeaza ca peste 15.500 de aparate au fost create in URSS, Polonia si China. 6000 sunt in serviciul operatorilor civili.
Aparatul AN-2 este foarte folosit pentru imprastiere de insecticide si fertilizanti in agricultura. In prezent, acest model este utilizat de Fortele Aeriene Romane pentru antrenamentul parasutistilor.
In urma cu mai putin de o luna, la 9 iunie, un parasutist militar de la baza de la Bobocu, judetul Buzau, a murit dupa ce, in timpul unor exercitii de zbor, parasuta sa nu s-a deschis.