Sistemul de limitare a vitezei care va fi instalat pe toate maşinile din Europa

×
Codul embed a fost copiat

Vrem mai puţine tragedii pe şosele, spun oficialii Comisiei Europene care doresc să oblige marile companii producătoare de vehicule să facă maşini cu un sistem inteligent care să le limiteze viteza.

Practic, acesta vă coborî automat viteza maşinii şi o va adapta limitei legale. Statisticile mondiale arată că în fiecare an mai mult de un million de oameni îşi pierd viaţa în accidente rutiere. Iar România din păcate este pe primul loc în Europa la acest capitol sumbru.

Sistemul inteligent de limitare a vitezei ar urma să fie instalat pe toate maşinile din Europa. Va utiliza senzori şi camere video care să recunoască semnele de circulaţie şi va adapta automat viteza vehiculelor la limitele legale - ţinând cont şi de informaţiile GPS.

Sistemul controlat electronic nu va pune frână bruscă, dar va limita viteză maximă, împiedicând șoferul să accelereze maşina peste limita admisă.

Oficialii europeni susţin că limitarea automată a vitezei maşinilor va duce la scăderea numărului de accidente.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

În fiecare an, peste 25.000 de oameni îşi pierd viaţa pe şoselele din Uniunea Europena şi aproape un milion sunt răniţi.

Președintele Federației Europene penetru victimele rutiere: "Eu cred că ne va ajuta să reducem numărul accidentelor grave şi ale victimelor rezultate în urma acestora. Dacă am avea o pastilă, care să prevină 25.000 de morţi şi 150.000 de răniţi, în 60 de ani, cred că nimeni nu se va opune să o folosim."

Potrivit oficialilor europeni, dispozitivul care îi va împiedica pe şoferi să accelereze mai mult decât le permite legea ar reduce numărul accidentelor cu 30%.

Andrei Hicea, copilot raliu: "S-a testat în Suedia şi în Olanda. Cu siguranţă poate ajuta traficul din punct de vedere al securităţii. Pe de altă parte nu ştiu dacă ar fi benefic în cazul în care întâlnim o situaţie de urgenţă, un obstacol sau ceva, acel sistem ne-ar putea impidica să facem acest lucru."

Specialiştii din industria auto sunt de părere că sistemul ar trebui să fie opţional - şi să nu îi încurce pe şoferi mai mult decât să îi ajute.

Şofer din Cluj: "În oraş mi s-ar părea în ordine, dar în rest nu. În oraş, într-adevăr, sunt multe intersecţii, treceri de pietoni, ar fi ok. În afara oraşului, nu întotdeauna este aglomerat. Pe timpul nopţii, spre exemplu, mai poţi să recuperezi din timpul pierdut."

Șofer din Bistrița: "Nu e prea bună ideea. Eu dacă vreu să plec de la Constanța fac 3 zile pe drum, nu avem autostrăzi, dacă am avea autostrăzi ar fi cu totul altceva."

Pe de altă parte, producătorii de automobile spun că propunerea Comisiei Europene nu le acorda suficient timp să implementeze sistemul de limitare a vitezei. Dacă va fi aprobată în Parlamentul European, reglementarea ar intra în vigoare în 2022. În România anul trecut au avut loc peste 1.500 de accidente din cauza vitezei şi 400 dintre ai noştri au pierit. Alţi 1.600 s-au ales cu răni grave.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Peste 600.000 de automobile Citroën din aproximativ 20 de țări, rechemate la service pentru o problemă la airbag
Peste 600.000 de automobile Citroën din aproximativ 20 de țări, rechemate la service pentru o problemă la airbag

Marca auto Citroën a informat joi că a decis să recheme la service peste 600.000 de automobile de tip C3 şi DS3 din aproximativ 20 de ţări, din cauza unei probleme la airbag pentru modelele produse între 2009 şi 2019, transmite AFP.

Stellantis şi Leapmotor vor începe în septembrie să vândă vehicule electrice accesibile în România
Stellantis şi Leapmotor vor începe în septembrie să vândă vehicule electrice accesibile în România

Stellantis va începe în septembrie să vândă vehicule electrice (EV) de la partenerul său chinez Leapmotor în nouă ţări europene, inclusiv România, pentru a extinde oferta sa de maşini accesibile.

Zeekr, producător de vehicule electrice, intră pe piața americană cu o evaluare de 5,13 miliarde dolari
Zeekr, producător de vehicule electrice, intră pe piața americană cu o evaluare de 5,13 miliarde dolari

Producătorul de vehicule electrice Zeekr Intelligent Technology Holding vizează o evaluare de până la 5,13 miliarde de dolari în oferta sa publică iniţială (IPO) din SUA, scrie Reuters. 

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.