Cine nu va mai plăti Rovinieta. Taxa de drum care o va înlocui, pentru unele vehicule

Contestarea amenzilor pentru rovinietă 2022. Ce trebuie să faci dacă ai luat o amendă pe nedrept
StirilePROTV

Ministerul Transporturilor schimbă sistemul de tarifare al vehiculelor care circulă pe reţeaua de drumuri naţionale din România.

Conform proiectului de lege, va exista o diferență între modul de taxare a mașinilor mici și a camioanelor.

Concret, autoturismele vor plăti o rovinietă, cu un preț diferit în funcție de perioadă, de categoria vehiculului și de nivelul emisiilor poluante.

Pe de altă parte, camioanele vor fi taxate în funcție de numărul kilometrilor parcurși.

Aceste modificări ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2026.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Tariful rutier stabilit în funcție de perioada parcursă pe rețeaua de drumuri de interes național va fi reprezentat de rovinietă, care va fi aplicabilă tuturor categoriilor de vehicule înmatriculate care sunt folosite pe această rețea, concepute şi construite pentru transportul de persoane și pentru transportul de marfă cu masă totală maximă autorizată (MTMA) mai mică sau egală cu 3,5 tone.

Rovinieta se va aplica în funcţie de categoria vehiculului, de clasa de emisii poluante (EURO) și de durata de utilizare a rețelei de drumuri naţionale din România. Durata de utilizare cuprinde durata de parcurs, precum şi durata de staţionare.

Șoferii prinși fără rovinietă for sancționați cu amendă reprezentând dublul rovinietei pentru 12 luni şi un maxim, reprezentând de patru ori rovinieta pentru 12 luni.

Totodată, prin prezentul proiect de lege, camioanele de marfă for plăti un tarif rutier stabilit în funcție de distanța parcursă pe rețeaua de drumuri de interes național, numit TollRo.

TollRo se va aplica pentru toate vehiculele construite pentru transportul de marfă cu masă totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 3,5 tone. Vehiculele de transport mixt se asimilează, din punct de vedere al TollRo, cu vehiculele de transport marfă.

Potrivit proiectului de lege, TollRO va stabili în funcţie de tariful unitar şi de distanţa parcursă pe un sector de drum. Tariful unitar va cuprinde un tarif de utilizare a infrastructurii şi un tarif bazat pe costuri externe care au la bază principiile recuperării costurilor infrastructurii şi cele legate de poluarea atmosferică generată de trafic, în conformitate cu Directiva 1999/62/CE.

TollRo se va calcula prin înmulțirea tarifului unitar cu distanța parcursă. Categoriile și nivelul tarifului unitar vor fi aprobate prin ordin al ministrului Transporturilor și Infrastructurii.

TollRO va putea fi achitat:
a) în baza unui contract încheiat de un utilizator SETRo cu un furnizor SETRo.
b) în baza unui tichet de rută cu o singură trecere, emis prin intermediul aplicațiilor informatice interconectate cu STRR. Tichetul de rută se achită anterior efectuării trecerii.
c) prin aplicație mobile pusă la dispoziția utilizatorilor cu titlu gratuit de CNAIR;

Aplicația mobilă va putea fi utilizată pentru vehiculele înmatriculate în România. Extinderea utilizării aplicației mobile pentru vehiculele înmatriculate în alte state se stabilește prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii.

În cazul vehiculelor care circulă fără plata TollRo, utilizatorii vor avea obligația de a plăti către CNAIR un tarif compensatoriu.

Cuantumul tarifului compensatoriu va fi următorul:
a) de o sută de ori valoarea TollRo datorat, dar nu mai mult de 1.000 lei în situația în care se poate stabili distanța parcursă pe domeniul SETRE România; în acest caz valoarea TollRo achitată necorespunzător nu se restituie;
b) de 2.000 lei, în situația în care nu se poate stabili distanța parcursă pe domeniul SETRE România.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită

O femeie de 36 de ani din Hunedoara a fost rănită în timp ce mergea cu mașina prin Defileul Jiului. O bucată de stâncă de câteva kilograme s-a desprins de pe versant și a căzut chiar peste parbrizul autoturismului condus de ea.  

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare
Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare

Sfârșit tragic pentru un tânăr fotbalist din Slatina. Băiatul era cu skijet-ul pe râul Olt, însă, la un moment dat, s-a răsturnat în apă. Nu se știe dacă purta vestă de salvare. A urmat o operațiune de căutare contra-cronometru, a pompierilor.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.