Cum funcționează noul sistem de amenzi pentru parcări din București. Suprataxă de 200 de lei pentru cei care nu plătesc

×
Codul embed a fost copiat

Cu noile reguli pentru parcare, Bucureștiul încearcă să intre în rândul capitalelor europene civilizate, cu trotuare mai libere și trafic decent măcar în zona centrală.

Acolo, cele 15 mii de locuri de parcare publice sunt astăzi doar cu plată, de la 2,5 până la 10 lei oră. Responsabilii au fost în teren de la prima oră și i-au amendat cu câte 200 de lei pe șoferii care nu au vrut să achite taxa de parcare.

Şoferul unei maşini a ocupat două locuri de parcare şi a plecat fără să plătească taxa de 5 lei/ oră, aşa că a fost suprataxat cu 200 de lei.

Cum funcționează noul sistem de amenzi pentru parcări, al Primăriei Capitalei

Angajații serviciului de Parcări al Primăriei au fost dotați cu telefoane mobile, cu ajutorul cărora pot afla pe loc dacă șoferii mașinilor parcate au plătit sau nu pentru locul ocupat. Pentru asta, folosesc o aplicație și o imprimantă mobilă, care scoate amenda pe loc.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Edi Brandabura, corespondent Știrile PRO TV: Numerele cu bifă ce înseamnă? Că au plătit?

Angajat Primărie: Cine a plătit, și că sunt active. Dăm OK, apare inactivă, continuăm. Este o suprataxare, nu este o amendă. Facem și o poză.

Edi Brandabura, corespondent Știrile PRO TV: Și mai departe, dacă omul nu e la mașină, cum află că a primit o suprataxă?

Angajat Primărie: Când o să revină la mașină, o să găsească în geam exact ce o să-i lăsăm noi acum (un tichet de amendă - n.r.).

Edi Brandabura, corespondent Știrile PRO TV: Descrieți-ne puțin procesul pe care-l aveți de făcut, din momentul în care deschideți telefonul. Ce anume se întâmplă acolo?

Angajat Primărie: Deschidem aplicația, selectăm traseul, mergem la rubrica

Suprataxă de 200 de lei pentru șoferii care nu plătesc parcarea

Agenţii au început să patruleze prin toate parcările publice. Au verificat maşinile şi aproape că nu a fost stradă pe care să nu apară nereguli. De exemplu, într-o parcare de 19 locuri, 3 şoferi nu aveau taxa plătită, aşa că vor găsi în geam o înştiinţare de suprataxă de 200 e lei, pe care, dacă refuza să o plătească, o vor achita la plata impozitului. Sunt şi şoferi de bună credinţă.

De acum, în Bucureşti, se aplică noul regulament de taxare pentru parcări.

Capitala a fost împărţită în 3 zone - cu tarife diferite de parcare, de la 2,5 lei pe oră, până la 10 lei oră în centru, taxa ce poate fi plătită prin SMS, la agenţii de parcare, sau prin aplicaţii mobile precum „amparcat.ro” sau ”Parking Bucureşti”.

Şi pentru că Bucureştiul are mare nevoie de locuri de parcare, în ultimele săptămâni au fost amenajate şi mai multe spaţii. De exemplu, parcările din jurul Primăriei Generale care erau rezervate pentru angajaţi, au fost transformate în parcări publice.

În cazul în care nu ştiţi în ce zonă aţi parcat şi nu există nici un agent de parcare în preajmă, căutaţi panoul care ar trebui să existe în toate parcările publice şi care va arăta în ce zonă aţi parcat, care este tariful/oră şi care sunt modalităţile de plată.

Stelian Bujduveanu, Viceprimarul General al Municipiului București: "Zilnic, în Municipiul Bucureşti, marcam şi trasam noi locuri de parcare, acolo unde ne permite legislaţia. Trebuie să eliberăm trotuarele. Cetăţenii sunt sancţionaţi şi li se aduce la cunoştinţă că nu este normal, pentru că în ritmul ăsta, vom sufoca oraşul în zona centrală, scopul este să redăm bucureştenilor Bucureştiul.”

Şoferii care au treabă frecvent într-o anumită zonă, pot cumpăra inclusiv abonamente. Preţurile diferă în funcţie de zonă şi pot fi achiziţionate şi de la agenţii de parcare. Există abonamente inclusiv pentru rezidenţii care nu au loc de parcare rezervat în cartier, valabile doar pentru cei care pot demonstra că locuiesc în zonă. Până acum, primăria a înregistrat peste 1.500 de cereri pentru astfel de abonamente.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită
S-a trezit cu bolovanul în parbriz, în Defileul Jiului. Șoferița a fost rănită

O femeie de 36 de ani din Hunedoara a fost rănită în timp ce mergea cu mașina prin Defileul Jiului. O bucată de stâncă de câteva kilograme s-a desprins de pe versant și a căzut chiar peste parbrizul autoturismului condus de ea.  

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare
Tânăr fotbalist, mort într-un accident cu skijet-ul pe Olt. Nu e clar dacă Flavius purta vesta de salvare

Sfârșit tragic pentru un tânăr fotbalist din Slatina. Băiatul era cu skijet-ul pe râul Olt, însă, la un moment dat, s-a răsturnat în apă. Nu se știe dacă purta vestă de salvare. A urmat o operațiune de căutare contra-cronometru, a pompierilor.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.