Bucurestiul, pe locul 5 in clasamentul mondial al oraselor cu cel mai aglomerat trafic. Cat de mult s-a inrautatit in 2016
Bucurestiul se afla pe locul al cincilea in clasamentul mondial al oraselor cu cel mai aglomerat trafic auto in timpul orelor de varf, cu un nivel de congestie de 50% in 2016, in crestere cu 7 puncte procentuale fata de 2015 si cu 11 fata de 2011.
Asta reiese dintr-un studiu realizat de producatorul olandez de sisteme de navigatie prin GPS, TomTom, relateaza news.ro.
Clasamentul a fost realizat dupa ce compania a analizat 390 de orase din 48 de tari.
Alegeri 2024
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
Potrivit studiului, bucurestenii petrec 57 de minute pe zi in plus in trafic din cauza aglomeratiei, ceea ce inseamna 218 ore in plus intr-un an.
In Bucuresti, anul trecut lungimea retelei de drumuri era de 6.435 km, datele TomTom.
Cel mai ridicat nivel de congestie din 2016 a fost de 101% si avut loc in general in zilele de vineri intre orele 17.00 si 18.00.
Cea mai aglomerata zi din 2016 a fost 5 decembrie 2016, ajunul sarbatorii de Mos Nicolae.
Pe primele locuri s-au clasat Mexico City, cu un nivel de congestie de 66%, Bangkok (61%), Jakarta (58%) si Chongqing (52%).
Un motiv pentru care Bucurestiul se numara printre cele mai aglomerate orase din lume il reprezinta lucrarile de infrastructura desfasurate in Capitala.
Un exemplu in acest sens este pasajul subteran din Piata Sudului. Lucrarile de constructie la acest pasaj au inceput in primavara anului 2014 si trebuiau sa fie finalalizate la sfarsitul anului 2015. Acum, autoritatile promit ca pasajul din zona de sud a Bucurestiului va fi finalizat in luna aprilie a acestui an.
In acelasi timp si alte lucrari de infrastructura se defasoara cu dificultate, ceea ce ingreuneaza in permanenta circulatia rutiera.
O deficienta majora exista si in cazul centurii din jurul Capitalei, care are o banda pe sens in cea mai mare parte a sa. Autoritatile promit extinderea centurii la doua benzi pe sens.