Autostrada Sibiu-Făgăraș ar putea fi deschisă până la finalul lui 2027. Specialist: „Trebuie să se alinieze multe planete”

×
Codul embed a fost copiat

Până la finalul lui 2027 vom putea circula pe Autostrada Sibiu-Făgăraș, promite ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a semnat contractele pentru două tronsoane.

Ca să fie gata în 4 ani „ar trebui să se alinieze planetele", spun însă unii specialiști.

Tot vineri a fost semnat contractul și pentru o secțiune a Autostrăzii Transilvaniei, la care au început lucrările de acum 20 de ani. Valoarea totală a celor 3 contracte depășește 4 miliarde de lei, din programul european de transport.

Cele două tronsoane, pentru care ministrul Transporturilor a semnat contractele cu un constructor din Turcia, sunt între Boița - Avrig - Mârșa și Arpașu de jos și au aproximativ 34 de km.

În total, împreună cu celelalte două secțiuni deja contractate, Autostrada Sibiu-Făgăraș va avea 68 de km și ar trebui să fie gata până la finalul anului 2027, spune Sorin Grindeanu.

Citește și
Se dau în folosință primii kilometri din Autostrada Zero. Atenție, se oprește în câmp
Se dau în folosință primii kilometri din Autostrada Zero. Atenție, se oprește în câmp
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Pe toate cele 4 loturi. Vorbim de aproximativ un an pe zona de proiectare și 36 de luni pe zona de execuție. Se închide un tronson întreg de la Sibiu la Fărăraș”.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură: „Ca aceste loturi să fie gata în acești 4 ani, adică în termenele contractuale, trebuie să se alinieze multe planete. Ordinul de începere vine în cateva luni, 2-3 luni. Dacă și numai dacă antreprenorul reușește să facă proiectarea la timp pe toate celelalte patru loturi, încep să curgă trei ani de execuție. Până atunci, vorbim doar de hârtii și sper, niște studii de teren făcute cum trebuie. Care 2027?”

Un alt contract semnat la MInisterul Transporturilor este pentru proiectarea și execuția unei secțiuni a Autostrăzii Transilvania.

Este vorba despre tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, de aproximativ 26 de km. Aici va lucra un constructor român și are la dispoziție doar 2 ani pentru a finaliza lucrările și pentru a deschide circulația pe această secțiune. Nu e o lucrare simplă, aici este și un viaduct, iar semnarea acestui contract se face după 6 ani de licitații și după 20 de ani de la începerea lucrărilor în această zonă. În consecință, unele elemente executate vor fi cel mai probabil refăcute.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Motivul hilar pentru care s-a închis o autostradă din Statele Unite. Aproape 2.000 de purceluși au invadat șoseaua
Motivul hilar pentru care s-a închis o autostradă din Statele Unite. Aproape 2.000 de purceluși au invadat șoseaua

Polițiștii din statul american Ohio s-au mobilizat pentru o misiune mai puțin obișnuită. Agenții au fost chemați să prindă aproape 1.900 de purceluși.

 

Se dau în folosință primii kilometri din Autostrada Zero. Atenție, se oprește în câmp
Se dau în folosință primii kilometri din Autostrada Zero. Atenție, se oprește în câmp

După ani de așteptare, primii kilometri de pe Autostrada Zero, șoseaua de mare viteză care înconjoară Capitala, vor fi dați în folosință în următoarele săptămâni.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.