Românii încep să renunțe la mersul cu mașina la job. Mulți preferă să ocolească aglomerația pe bicicletă

×
Codul embed a fost copiat

Suntem la începutul sezonului cald, iar cei care iubesc mișcarea și prețuiesc natura sunt gata să pedaleze. Nu puțini folosesc bicicletele ca să meargă și la serviciu - mai ales dacă distanțele sunt scurte și vremea le permite.

Interesul este în creștere și pentru vehiculele electrice pe două roți care au tot soiul de accesorii inteligente.

Pe Mark l-am întâlnit la „Salonul Bicicletei” din București. La fel ca el, copii dar și oameni în toată firea s-au lăsat convinși să încerce acest sport care a devenit parte din viața lor.

Inspirați de obiceiul din vest, la care se adaugă carburanții scumpi și traficul infernal, tot mai mulți angajați din România nu mai merg cu mașina la serviciu.

Bărbat: În oraș - numai scuter și bicicletă.

Citește și
bucuresti
Pistele de biciclete din București, o colecție scumpă de desene pe asfalt. Cum a reușit Parisul să se transforme
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Reporter: Nu mai folosiți mașina deloc?

Bărbat: Aproape deloc, doar când merg la cumpărături, unde am bagaj mai mare de luat.

Deși mai scumpe decât cele obișnuite, bicicletele electrice au adepții lor.

Aceasta este una dintre cele mai căutate biciclete electrice de la noi. Costă în jur de 2500 de euro. Este o bicicletă de munte, dar poate fi folosită și în oraș, pentru că are viteza limitată la 25 km/h. Are o autonomie de până la 140 de km și poate fi încărcată inclusiv la priza de acasă.

Cu siguranță românul a început să cumpere din ce în ce mai diversificat. Nu se mai opresc doar la un mountain-bike, ci au început să cumpere și biciclete electrice”, a spus managerul unui magazin sportiv.

Din urmă vin și trotinetele însă au apărut și primele motociclete off-road, tot electrice. Astfel de vehicule moderne, au nevoie de accesorii pe măsură.

Chiar dacă nu avem piste, în timpul pandemiei industria a luat avant.

Vânzările de biciclete au înregistrat un boom fantastic, după care am intrat într-o criză de producție, pentru că cererea depășește ceea ce putem noi să aducem în țară”, a explicat președintele Federației Române de Ciclism.

Ministrul Dezvoltării anunță că România va ține cont de angajamentele luate prin PNNR și spune că în următorii ani vom avea peste 3.000 km de trasee cicloturistice.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Stațiunea Păltiniș a găzduit cea de-a șasea ediție a concursului dedicat montain-bike-ului freestyle
Stațiunea Păltiniș a găzduit cea de-a șasea ediție a concursului dedicat montain-bike-ului freestyle

A fost un weekend plin în stațiunea Păltiniș unde cei mai talentați cicliști montani s-au întrecut într-un concurs extrem pe pârtii.

Pistele de biciclete din București, o colecție scumpă de desene pe asfalt. Cum a reușit Parisul să se transforme
Pistele de biciclete din București, o colecție scumpă de desene pe asfalt. Cum a reușit Parisul să se transforme

Bucureștiul are una dintre cele mai sărace infrastructuri pentru pasionații de pedalat din Europa. Avem doar 15 kilometri de marcaje funcționale, în timp ce alte capitale europene se mândresc cu sute de kilometri de rute interconectate.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.