1 Mai: sudul litoralului va fi aproape pustiu. Hotelierii, resemnati ca turistii prefera Mamaia
Lipsa de strategie a investitorilor din sudul litoralului ingroapa frumoasele statiuni, atat de apreciate in urma cu 20-30 de ani.
Tipic romaneste, hotelierii s-au resemnat, la gandul ca Mamaia este prima optiune a turistilor, asa ca nici macar nu se mai gandesc la un plan B pentru ei.
Fara sa luam in calcul statiunile 2 Mai si Vama Veche, unde sunt asteptati de 1 Mai aproximativ 10.000 de turisti, iar in Mamaia 30.000, in sudul litoralului situatia nu este deloc roz.
Alegeri 2024
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
In Neptun, Olimp, Saturn, Jupiter, Venus si Cap Aurora, 80% dintre hoteluri vor ramane inchise.
Sunt aproape 60.000 de locuri de cazare disponibile, insa hotelierii de aici nu au venit cu pachete atragatoare.
Dovada ca la cele cateva unitati deschise de 1 Mai, turistii nu se inghesuie, chiar daca preturile de cazare pornesc de la 25 de lei de persoana pe noapte, la un hotel de 2 stele, si ajung undeva la 150 de lei la 4 stele.
Tocmai pentru a-i atrage pe romani in sudul litoralului, slujba de Inviere din acest an nu va mai fi oficiata pe plaja in Mamaia, ci la Mangalia.
Lucian Iftimie are un hotel de 3 stele in Venus si a reusit sa rezerve doar 40 de camere. Dar nu pentru 1 Mai, ci pana la sfarsitul lunii iunie.
Singura strategie pe care a gasit-o a fost sa imparta pliante cu preturile mici, pe noapte. 50 de lei camera pentru doua persoane.
La polul opus se afla insa un investitor din Jupiter, care de cinci ani se lupta sa sa atraga oaspeti. S-a orientat catre familiile cu copii si si-a dezvoltat afacerea doar pe acest segment. Ideea a avut success.
Si autoritatile din turism si-au dat seama ca sudul litoralului e in cadere libera, asa ca acum cauta solutii.
Fiecare statiune si-ar putea creea propriul brand, asa cum s-a intamplat la Mamaia, care a devenit statiunea cluburilor.
Pe acest tipar, la Eforie Nord, de exemplu, cativa oameni de afaceri au riscat si au investit milioane de euro in hoteluri aflate in paragina, pe care vor sa le transforme in centre de tratament balnear, destinate in special strainilor.
Soarta statiunilor din sudul litoralului sta asadar in mainile hotelierilor, care i-ar putea intoarce pe turistii din clasa medie din drumul lor spre plajele din Bulgaria si Turcia.