Oamenii de știință au dezvoltat un biocip special, care vindecă rănile de 3 ori mai repede cu electricitate

medicina, pacient

Oamenii de știință au dezvoltat un biocip special conceput, care folosește electricitatea pentru a vindeca rănile de până la trei ori mai repede decât în mod normal.

Este bine cunoscut faptul că, în general, câmpurile electrice pot ghida mișcările celulelor pielii, împingându-le, de exemplu, spre locul unei răni. De fapt, corpul uman generează un câmp electric, care face acest lucru în mod natural, notează Science Alert.

Acum, cercetătorii de la Universitatea din Freiburg, Germania, și-au propus să amplifice acest efect.

Deși rănile grave nu se vor vindeca la fel ca în filmele Marvel, această metodă ar putea reduce radical timpul necesar pentru recuperarea micilor rupturi și lacerații.

Pentru persoanele cu răni cronice care au nevoie de mult timp pentru a se vindeca, cum ar fi în cazul persoanelor în vârstă, al celor cu diabet sau al persoanelor cu o circulație sanguină deficitară, recuperarea rapidă după tăieturi mici și deschise frecvente ar putea fi, la propriu, o salvare de viață.

inteligenta artificiala
Inteligența artificială ar putea să contribuie la combaterea schimbărilor climatice. Explicațiile unui cercetător german
Ucrainenii uciși de un rus în Germania erau soldați răniți în război care se recuperau medical în Bavaria

"Rănile cronice reprezintă o problemă uriașă despre care nu prea auzim", spune Maria Asplund, cercetător în domeniul bioelectronicii la Universitatea din Freiburg și la Universitatea Chalmers de Tehnologie din Suedia.

"Descoperirea noastră, a metodei care poate vindeca rănile de până la trei ori mai repede, poate schimba regulile jocului pentru persoanele diabetice și vârstnice, printre altele, care suferă adesea foarte mult din cauza rănilor care nu se vindecă."

Deși s-a stabilit că electricitatea poate ajuta la vindecare, impactul intensității și direcției unui câmp electric asupra procesului nu a fost niciodată bine stabilit.

Astfel, cercetătorii au dezvoltat o platformă bioelectronică și au folosit-o pentru a cultiva piele artificială formată din celule numite keratinocite, care sunt cel mai comun tip de celule ale pielii și sunt cruciale pentru procesul de vindecare.

Ei au comparat, de asemenea, aplicarea de câmpuri electrice pe o parte a rănii cu câmpuri alternative pe ambele părți ale rănii.

Atât keratinocitele sănătoase, cât și keratinocitele concepute pentru a semăna cu cele ale persoanelor cu diabet zaharat au migrat de până la trei ori mai repede decât celulele pielii fără nicio interferență electrică. Astfel, un impuls electric de pe o singură parte a rănii s-a dovedit cel mai eficient rinstrument pentru repararea pielii artificiale în cel mai scurt timp.

Din fericire, niciuna dintre celule nu a fost deteriorată de câmpurile electrice testate.

"Am văzut că atunci când mimăm diabetul în celule, rănile de pe cip se vindecă foarte încet", spune Asplund. "Cu toate acestea, cu ajutorul stimulării electrice, putem crește viteza de vindecare, astfel încât celulele afectate de diabet să corespundă aproape celulelor sănătoase ale pielii".

Rănile care nu se vindecă într-un mod tipic, rapid, cresc riscul de instalare a infecției și de întârziere și mai mare a vindecării. În cele mai grave cazuri, acest lucru poate duce la amputare, ceea ce face ca orice proces care accelerează procesul să merite să fie investigat de către pacienți și furnizorii de servicii medicale.

Următoarea etapă constă în testarea modului în care toate acestea funcționează pe răni reale, la oameni în viață, mai degrabă, decât pe celule de piele cultivate în laborator. Dezvoltarea aplicațiilor practice se va baza pe transpunerea în situații reale a materialelor utilizate în experiment, ieftine și ușor de obținut.

Cercetarea a fost publicată în Lab on a Chip.

NEWS ALERT Dan Petrescu a fost prezentat oficial! Unde va antrena
Descoperire uimitoare a cercetătorilor. Focile-elefant dorm în timp ce plutesc în derivă la sute de metri sub apă

Focile-elefant plutesc în derivă în ocean, într-o "spirală a somnului", pentru a recupera somnul, în timpul călătoriilor de căutare a hranei care durează luni de zile. Cu toate acestea, organismul lor îi ajută să nu se înece.

Inteligenţa artificială (AI) va juca în viitor un rol mai important în combaterea schimbărilor climatice şi în promovarea electro-mobilităţii, a declarat cercetătorul german Ralf Herbrich.

Eveniment neobișnuit în largul coastelor Californiei. Mai multe orci au atacat două balene cenușii

Un eveniment neobișnuit a fost suprins de cercetătorii marini în largul coastelor Californiei.

Plantele „vorbesc”, însă oamenii nu le pot auzi. Experții au reușit să înregistreze sunetele pe care le scot

Şi plantele „vorbesc", însă oamenii nu le pot auzi, pentru că ele comunică pe frecvenţe înalte. Este concluzia unui studiu, realizat de cercetătorii de la Universitatea din Tel Aviv.

INTERVIU. Sebastian Burduja: „Am toate șansele să câștig. Nicușor Dan nu are rezultate în București”

Sebastian Burduja, candidat PNL la Primăria Capitalei, este încrezător în șansele sale în cursa pentru șefia PMB.

Stare de asediu în Istanbul. Violențe la manifestațiile de 1 Mai. Peste 40.000 de polițiști arestează protestatari. VIDEO

Istanbulul este în stare de asediu după violențele izbucnite la manifestațiile de 1 Mai. Sute de oameni au fost reţinuţi de forţele de ordine, relatează AFP.

Ucraina ridică în aer avioanele de luptă F-16. Kievul a anunțat de când vor începe să facă ravagii pe front

Kievul a transmis că va începe să opereze cu avioanele de luptă F-16 mai curând de cât se preconiza.