Oamenii de știință confirmă: Primul asteroid interstelar, observat în apropierea Pământului

Ultimul update: Vineri 26 Ianuarie 2018 17:50
Data publicarii: Marti 21 Noiembrie 2017 11:39
Categorie: Stiinta

Astronomii au confirmat că obiectul misterios detectat, luna trecută, în sistemul nostru solar provine din spațiul interstelar.

Oamenii de ştiinţă l-au numit „Oumuamua" şi cred că ar putea fi unul dintre cele 10.000 de obiecte nedetectate din aproierea spaţiului nostru cosmic, potrivit The Guardian.

Pentru prima dată astronomii, au studiat un asteriod care a intrat în Sistemul Solar din spaţiul interstelar. Certitudinea originii acestuia extraterestre provine dintr-o analiză care arată că orbita pe care o urmează acesta este aproape imposibil de atins în sistemul nostru solar.

Numele său vine de la termenul hawaiian pentru mesager. Este cu siguranţă prima rocă spaţială care a fost identificată ca fiind formată în apropierea unei alte stele. Ştiind faptul că că asteroizii fuzionează în timpul formării unei noi planete, acest obiect ne poate spune ceva despre formarea planetelor din apropierea stelei sale necunoscute.

Ultimele analize realizate cu telescopul arată că Oumuamua este asemănător cu unele comete şi asteroizi din sistemul nostru solar. Acest lucru este important pentru că sugerează că consistenţa planetară precum cea a noastră ar putea fi tipică în galaxii.

Se ştie că acest obiect este de o culoare extrem de închisă, absoarbe 96% din lumina care cade pe suprafaţa lui şi este roşu. Această culoare este marca moleculelor organice, care permit funcţionarea vieţii.

Caracteristicile sale au fost publicate de două grupuri independente de astronomi. Primul grup, condus de Karen Meech de la University of Hawaii a descoperit că Oumuamua este extrem de întins, de aproximativ 400 metri lungime. Prin telescopul VLT ei au descoperit că se roteşte o dată la 7,3 ore în jurul propriei axe.

Celălalt grup de astronomi, condus de David Jewitt, University of California Los Angeles, a estimat câţi alţi „vizitatori" interstelari ca acesta s-ar putea afla în sistemul nostru solar. Ei au calculat că alţi 10.000 ar putea fi aproape de Soare decât cea de-a opta planetă, Neptun, care este poziţionată mult mai departe de Soare decât de Pământ. Încă sunt nedetectate.

Descoperirea incredibila e a astronomilor. Un obiect interstelar trece pe lângă Terra