NASA face pregătiri intense pentru descoperirea vieții extraterestre. Ce robot testează

NASA
Getty

NASA va testa un robot care se va deplasa sub gheaţă în viitoarea vară australă din Antarctica, pentru a-l utiliza în 2025 într-o misiune cu scopul de a găsi dovezi de viaţă extraterestră pe o lună a lui Jupiter.

Robotul autonom, de un metru lungime, care este capabil să opereze în apă, dispune de rute independente ce îi permit să se deplaseze pe sub gheaţă, a informat marţi Divizia Australiană Antarctica (AAD) într-un comunicat, potrivit Agepres.

Robotul este capabil "să se fixeze pe stratul inferior al gheţii şi să se mişte cu ajutorul roţilor, astfel încât se poate apropia de stratul dintre gheaţă şi apă pentru a efectua măsurători sensibile", a explicat Andy Klesh, de la Jet Propulsion Laboratory al NASA într-un comunicat.

De asemenea, robotul care va fi testat în Antarctica în jurul staţiei australiene Casey timp de trei săptămâni ar putea rămâne, asemeni unui submarin, instalat perioade de lungi de timp într-un singur loc pentru a economisi energie.

NASA preconizează să ajungă pe Jupiter în 2025 pentru a cerceta una dintre lunile sale îngheţate, Europa, unde se crede că există mari posibilităţi să găsească dovezi ale vieţii extraterestre în Sistemul Solar.

astronauti
Baseball pe Stația Spațială Internațională. Cum s-au distrat astronauții

„Misiunea Galileo a NASA pe Jupiter de la sfârşitul anului 1990 a investigat lunile acestei planete, inclusiv Europa. Au fost găsite dovezi ale unui ocean sărat aflat sub stratul gros de gheaţă al Europei, precum şi un fund oceanic stâncos", a declarat Kevin Hand, cercetător al NASA.

„Acest ocean sărat ar putea avea cantitatea dublă de apă a Terrei şi dispune de toate ingredientele necesare pentru a dezvolta în interior organisme simple de viaţă", a precizat expertul de la Jet Propulsion Laboratory într-un comunicat.

Pe luna Europa, NASA va trebui să sfredelaescă între 10 şi 20 de kilometri de gheaţă înainte de a putea ajunge la apă, o problemă care încă nu a fost rezolvată.

Primul mesaj de la sonda Voyager 2, ajunsă în spațiul interstelar. Studiu:
Primul mesaj de la sonda Voyager 2, ajunsă în spațiul interstelar. Studiu: "Va dura mai mult decât Pământul"

Sonda NASA Voyager 2 a transmis primele date din spaţiul interstelar la un an după ce a devenit al doilea obiect produs pe Pământ care a părăsit Sistemul Solar, relatează luni Press Association.

Baseball pe Stația Spațială Internațională. Cum s-au distrat astronauții

Se poate juca baseball în condiţii de gravitaţie zero? Da, dacă sunteţi pe Staţia Spaţială Internaţională.

Imagine uimitoare surprinsă în spaţiu. Două galaxii par că formează chipul unui supererou

Imagine uimitoare surprinsă în spaţiu. Telescopul spaţial Hubble a fotografiat două galaxii alăturate, care te duc cu gândul la chipul personajelor științico-fantastice.

Iarna a pus stăpânire pe România. 27 de județe și Capitala se află, până duminică dimineață, sub avertizare de vreme severă

Iarna a venit brusc, la final de ianuarie, și a cuprins în forță jumătate de țară. A nins susținut și a bătut viscolul. În cinci județe este cod portocaliu de vreme rea.

Putin vrea să revendice o „bucată uriașă” din Oceanul Arctic. Liderul de la Kremlin a convocat Consiliul de Securitate

Vladimir Putin, președintele Rusiei, a transmis, vineri, în cadrul Consiliului de Securitate, că Rusia dorește să extindă limitele platformei sale continentale din Oceanul Arctic.

Polonia va trimite Ucraina alte 60 de tancuri modernizate: „Încercăm să avem un rol conducător prin puterea exemplului”

Premierul polonez a anunțat că țara sa va trimite Ucrainei încă 60 de tancuri modernizate, pe lângă cele 14 Leopard, pe care s-a angajat să le livreze alături de alți aliați.