Sute de calatori au inghetat in vagoane.Trenurile au intarzieri record
Pedepsiti de natura, dar si de autoritatile care nu au facut nici drumuri, nici linii de cale ferata timp de 20 de ani, romanii ajung sa urasca iarna. Si este abia inceputul.
Ploile de gheata si vantul rece siberian au rapus tot ce inseamna transport. Opt trenuri au intepenit pe sine si sute de calatori au innebunit la gandul ca vor muri de frig, dupa ce au stat in vagoanele sloi, chiar si 18 ore.
Copacii s-au spart ca turturii in Bistrita-Nasaud, Harghita si Mures. Pur si simplu s-au rupt, sub greutatea invelisului de sticla care a pus stapanire, inclusiv pe cablurile de inalta tensiune.
Experienta prin care au trecut calatorii din cele doua accelerate, blocate intr-o padure dintre judetele Bistrita-Nasaud si Suceava a fost cumplita.
Copacii au inceput sa cada, ca retezati cu drujba, iar mecanicul de locomotiva abia a reusit sa franeze, cu 20 de metri inaintea unui astfel de trunchi. Alti brazi s-au pravalit direct peste vagoanele de dormit.
Crengile au spart geamurile, iar cativa pasageri au fost raniti usor. Era insa doar inceputul calvarului. Trenul nu mai putea inainta.
S-a intrerupt alimentarea cu energie electrica pentru ca au inghetat cablurile. Astfel, calatorii au ramas si fara caldura.
Doi soti care le duceau unor rude o plapuma au impartit-o cu generozitate si cu ceilalti colegi de compartiment.
Pana au taiat angajatii ISU copacii s-au scurs peste 10 ore. Apoi, cand drumul a fost liber, ceferistii din Iasi au realizat ca n-au nicio locomotiva Diesel de rezerva. Asa ca au anulat alte cateva trenuri si au imprumutat una de la CFR Marfa.
Pasagerii acceleratului Targu Mures - Brasov au ajuns la destinatie cu 18 ore intarziere. Au stat intr-o statie pana cand muncitorii au curatat traseul.
Ca sa fie rau pina la capat mai multe cabluri au facut scurt circuit.
Joi seara, existau 17 trenuri pe lista celor anulate de cei de la CFR si mii de minute de intarziere.