Romanii cu bani isi duc iahturile in Marea Mediterana, pe timp de iarna
In spatele stralucirii, bogatia nu e lipsita de griji. Proprietarii de ambarcatiuni sunt acum in febra mare, inainte de venirea iernii. De teama ca marea sa nu inghete, isi pun la adapost iahturile pe care au dat sute de mii de euro.
Locuri in hangare speciale sunt insa putine si numai pentru ambarcatiunile mai mici de 10 metri. Asa ca stapanii mai pretentiosi, care nu se multumesc cu o simpla prelata, isi duc ambarcatiunile intr-un port din Marea Mediterana, unde o zi de acostare costa si cateva sute de euro.
Pentru ridicarea barcilor, proprietarii prefera sa apeleze la firme specializate. Serviciul costa circa 1.000 de euro, dar cand vorbim de iahturi de lux, e o nimica toata.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Totusi, la noi in tara, doar iahturile mai mici de 10 metri isi gasesc adapost. Daca barca e mai mare, stapanul ei se descurca cum poate.
In Romania, un proprietar de iaht plateste in jur de 1.000 de euro, pentru iernatul pe cheu. Intr-un port din Mediterana, pretul e cel putin dublu. Cele mai cautate sunt porturile din Italia sau Franta, unde vremea e mai blanda si ambarcatiunea poate ramane la apa pana la primavara.
Cheltuielile de iarna sunt doar o parte din intretinerea anuala, care poate ajunge pana la 8% din valoarea iahtului. Asta fara sa socotim si plinul, adica peste o tona de motorina, cu care un iaht poate naviga intre 12 si 14 ore.