Pasajul suprateran Pipera-Tunari a fost deschis circulatiei sambata
2 ani de santier, 7 luni de intarziere si 11 milioane de euro pe nota de plata. Ati putea crede ca discutam despre un proiect mamut, cand colo, la mijloc e doar un pod peste calea ferata.
Adica pasajul Pipera, deschis de sambata circulatiei, care ii va aduce pe cei din nordul orasului cu un pas mai aproape de Bucuresti, unde vor da peste alte cozi interminabile.
Cei trei primari implicati in proiect au taiat panglica unuia dintre cele mai controversate pasaje construite in ultimii 20 de ani. Inceput in 2007, santierul s-a blocat intai dintr-o greseala de proiectare. Pilonii s-au nimerit peste coloanele de apa si gaz ale orasului.
Totul a trebuit modificat, iar lucrarea s-a scumpit cu 4 milioane de euro. Apoi a inceput scandalul stalpilor care sustin liniile de contact de la calea ferata. Din fericire, acestia s-au nimerit intre grinzi, asa ca podul a fost gata cu putin inainte de 1 decembrie. Cand s-a blocat din nou, pentru ca trebuia tras curentul pentru iluminat. Dupa alte doua saptamini s-au aprins si becurile.
Odata deschis, pasajul Pipera rezolva problema pentru doar jumatate dintre cei care il folosesc. Cei care intra in Bucuresti infrunta cozi de sute metri pana la prima intersectie.
Edilii au trecut insa rapid peste acest inconvenient, ca sa se laude cu alte lucruri aflate inca in stadiu de proiect. Asa ca trecem deocamdata la capitolul bune intentii pasajele de la Barbu Vacarescu, Doamna Ghica, Petricani sau Andronache.