Cafenelele unde clienţii vin ca să îşi facă poze. "Pentru imagine, să vadă prietenii"
Într-o lume guvernată de reţele sociale se schimbă lucrurile şi viaţa reală.
De pildă, mulţi dintre cei care îşi deschid acum restaurante şi cafenele apelează la arhitecţi şi designeri de interior pentru ca localul "să dea bine în poze".
Dacă fotografia are succes pe Instagram, atunci cu siguranţă vor apărea şi clienţii, în special din rândul tinerilor.
Doi fraţi din Constanța, care au deschis un bistro prin programul ''Start Up'', le-au cerut arhitecţilor să fie extrem de atenţi la detalii. Fotografiile cu localul şi cu preparatele din meniu au avut succes pe reţelele sociale şi încă aduc noi şi noi clienţi.
Ioan Picu, proprietar bistro: "90% din clienţii noştri sunt tineri de până în 35 ani, toţi, 90% au Instagram, au facebook şi aşa ne promovăm cu ajutorul lor. Când postezi mâncare care e şi pusă în plating într-un mod deosebit, lumea efectiv înnebuneşte, cum să zic, de plăcere, de poftă şi vine şi încearcă, şi cere exact ce a văzut în pozele celorlalţi."
Alex - de profesie florar şi-a deschis o cafenea ca o grădina botanică. În timp ce stau la o cafea, clienţii pot muta decorul şi au voie să îşi facă fotografii întocmai ca-ntr-un studio.
Alex Apostol, proprietar cafenea: "Încercăm ca totul să arate foarte bine: servirea, cafeaua totul să fie pozabil, le punem cumva la dispoziţie tot felul de background-uri pe care să facă pozele şi atunci oamenii postează, prietenii lor văd şi vin şi încearcă produsele respective."
Şi un local din Cluj, deschis de mai bine de 15 ani, a fost redecorat special ca să arate ca-n reviste.
Turistă: Mi se pare un local foarte fain, e un design aparte şi putem posta poze.
Reporter: De ce e important să ne punem poze pe Instagram?
Turistă: Pentru imaginea noastră şi a vedea prietenii noştrii ce cafenele avem, unde mergem, ce facem în general.
Luca Sabo, barman: Designul a fost făcut de doi designeri de renume internaţional.
Reporter: Văd foarte multă culoare. Asta atrage?
Luca Sabo: Da, nu numai culoarea ci şi motivele, lumea vine şi face poze.
Un studiu realizat de platforma Getout.social arata că 30% dintre tinerii care au între 18-35 de ani refuză să meargă într-un restaurant dacă acesta are o cotaţie slabă în mediul online.
Călin Biriş, specialist marketing online: "Am observat un trend de a merge la restaurante doar pentru că ai văzut pe instagram la anumiţi prieteni pe reţelele sociale, practic te duci unde e mai spectaculos. Deci mare grijă că poate să ajute dar să şi încurce anumite restaurante".
Potrivit companiilor din domeniul IT, sunt în jur de 1 miliard de conturi de instagram la nivel global şi peste 3.6 milioane în România.