A venit Martisorul! Este simbolul primaverii sau cel al sfarsitului crizei?
Vine in sfarsit primavara, spun comerciantii cu bucurie si speranta! Cine stie, poate-n luna martie se vor "dezgheta" si vanzarile, "amortite" de criza.
Pentru doamnele elegante, vanzatorii de martisoare au anul acesta modele ecologice, unul mai frumos si mai interesant decat celalalt.
Nici firmele de catering nu stau degeaba, au pregatit meniuri in alb si rosu, culori ce se vor purta in urmatoarele saptamani. Tot la culori frumoase s-au gandit si magazinele de produse cosmetice, semn ca martisorul chiar este asteptat cu nerabdare de toata lumea.
Daca-i sarbatoare, suna in sfarsit telefonul si vin comenzile la firmele de catering. De la inceputul anului, le-au scazut vanzarile cu aproximativ 30%, dar, cu putin noroc, isi vor reveni in urmatoarele saptamani, gratie martisorului.
Cu aceleasi culori lucreaza si vanzatorii de martisoare, care si-au instalat deja tarabele pe marile bulevarde. Semnele primaverii costa de la un leu, pana la cateva zeci.
Mai toate arterele din capitala sunt pline de martisoare, semn ca negustorii sunt mai multi decat anul trecut. Dovada si numarul de autorizatii eliberate de primariile de sector.
Si prin magazinele de cosmetice bate-un vant de primavara. Clientele sunt invitate sa incerce un machiaj special de martisor.
Simbolul primaverii, impachetat frumos cu un snur alb-rosu, inseamna pentru comercianti vanzari mai bune, intr-o perioada dificila.