Vânzări de miliarde de dolari în SUA, pentru decorațiuni de Halloween
La noi, petrecerile de Halloween s-au ţinut lanţ în weekend, însă, peste Ocean, atmosfera continuă să fie de groază până pe 31 octombrie cel puțin.
Americanii aşteaptă această zi ca să pornească la colindat prin cartier, însoţiţi de copii costumaţi.
Şi, ca în fiecare an, şi-au umplut casa şi grădina cu decoraţiuni cât mai spectaculoase și înfiorătoare.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Marile magazine din Statele Unite sunt încărcate cu decoraţiuni pentru Halloween. Nu vorbim doar de dovleci şi costume, ci si de dragoni care scot aburi pe nări, de vârcolaci înspăimântători şi de vrăjitoare.
Robert Flores, angajat Home Depot: "În comparaţie cu anii trecuţi, spaţiul alocat decoraţiunilor de Halloween a crescut considerabil, aproape de trei ori. Avem numeroase produse care îi vor ajuta pe clienţii noştri să-şi transforme curtea într-un platou de filmare."
Un ornament care se mişcă, scoate aburi sau sunete înspăimântătoare costă aproximativ doua sute de dolari. Ca să obţină efectul dorit, clienţii cumpără mai multe. Mai ales că Halloweenul este, precum Crăciunul, motiv de întrecere între vecini la capitolul decoraţiuni pentru casă şi grădină.
Robert Flores, angajat Home Depot: "Avem decoraţiuni gonflabile care au între doi şi trei metri jumătate înălţime, decoraţiuni robotizate de înălţimea unui om. Avem un dragon de dimensiuni uriaşe, ceva ce nu am mai avut până acum."
Estimările arată că americanii vor cheltui numai pentru decoraţiuni 2,7 miliarde de dolari. Alte aproape şase miliarde sunt scoase din buzunare pentru costume, dulciuri şi petreceri tematice. Cifrele sunt însă într-o uşoară scădere faţă de anul trecut, deşi startul vânzărilor s-a dat mai devreme.
Frank Mottek, analist: "Retailerii încep să vândă produse tematice mai devreme ca niciodată. Unele magazine au început încă din august să pună pe rafturi bunătăţi de Halloween. Eu n-am mai văzut aşa ceva. În septembrie, au început să ajungă în magazine şi decoraţiunile de Crăciun, spre surprinderea tuturor."
Însă americanii nu-şi costumează doar copiii, ci şi animalele de companie. Potrivit estimărilor, vor cheltui pentru asta jumătate de miliard de dolari.