Dupa Street View, Google testeaza masina fara sofer. Vezi cum functioneaza!
Dupa ce a cartografiat sute de mii de kilometrii de strazi din intreaga lume, pentru aplicatia Street View, gigantul Google vrea sa foloseasca datele pentru a scoate pe piata mai multe masini fara sofer.
Google a testat deja mai multe autovehicule care pot circula fara interventia soferului, masinile fiind dezvoltate de companie in colaborare cu universitatile Stanford si Carnegie Mellon, potrivit Mediafax.
Vehiculele sunt inca la stadiul de experiment
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Masinile pot circula prin traficul aglomerat cu ajutorul unor sisteme alcatuite din camere video si senzori radar si cu laser.
Asta pentru ca Google a cartografiat si fotografiat deja sute de mii de mile de drumuri din intreaga lume, pentru serviciul Street View, aceste informatii fiind utile masinilor fara sofer.
"Larry Page si Sergey Brin au infiintat Google pentru ca au vrut sa ajute la rezolvarea problemelor mari folosind tehnologia. Si una dintre problemele mari la care lucram azi este siguranta si eficienta autovehiculelor. Obiectivul nostru este de a preveni accidentele in trafic, castigarea de timp liber si reducerea emisiilor de carbon prin schimbarea fundamentala a modului de utilizare a masinii", noteaza Google pe blogul oficial.
Testele efectuate de companie au acoperit rute de peste 140.000 de mile, majoritatea in California, inclusiv Pacific Coast Highway, podul Golden Gate si Hollywood Boulevard.
Oamenii nu ar mai muri in accidente rutiere
Google spune ca tehnologia utilizata pe aceste masini ar putea injumatati numarul deceselor survenite in urma accidentelor auto.
Compania a investit 2,8 miliarde de dolari anul trecut in cercetare si dezvoltare, echivalentul a 12% din venituri.
Google sponsorizeaza, de asemenea, un premiu de 30 de milioane de dolari pentru aselenizarea unui robot, care trebuie sa se miste si sa trimita imagini inapoi pe Pamant.
La competitie participa si ARCA, o organizatie romaneasca ce a lansat deja o racheta in spatiu, pana la 40 de kilometri de Terra.