Comunism? China, tara favorita a marcilor de lux din intreaga lume
In timp ce europenii si americanii fac eforturi sa se mentine pe linia de plutire, exista locuri in lume in care nu exista criza. Cele mai noi cifre arata ca economia chineza a depasit-o pe cea a Japoniei si a devenit a doua mare economie a lumii.
Aceasta crestere economica a alimentat piata produselor de lux, estimata la peste 14 miliarde de dolari americani in urmatorii cinci ani.
In 2009, cand toata lumea strangea cureaua, in China, piata produselor de lux crestea cu nu mai putin de 30%. Si asta nu pe seama miliardarilor chinezi, ci a segmentului superior al clasei de mijloc, care prospera in ritm cu economia.
Cu asa o mentalitate, nu e de mirare ca Chanel, Gucci sau Prada ii iubesc pe chinezi. Statisticile arata ca 80% dintre marcile de lux din lume s-au orientat spre piata chineza.
Investitorii au incredere ca aceasta tendinta se va mentine. Asa ca la Beijing apar permanent noi magazine.
Totusi, prapastia dintre clasele sociale este imensa, iar veniturile celor mai multi dintre chinezi - sunt printre cele mai mici din lume.