Comunism? China, tara favorita a marcilor de lux din intreaga lume
In timp ce europenii si americanii fac eforturi sa se mentine pe linia de plutire, exista locuri in lume in care nu exista criza. Cele mai noi cifre arata ca economia chineza a depasit-o pe cea a Japoniei si a devenit a doua mare economie a lumii.
Aceasta crestere economica a alimentat piata produselor de lux, estimata la peste 14 miliarde de dolari americani in urmatorii cinci ani.
In 2009, cand toata lumea strangea cureaua, in China, piata produselor de lux crestea cu nu mai putin de 30%. Si asta nu pe seama miliardarilor chinezi, ci a segmentului superior al clasei de mijloc, care prospera in ritm cu economia.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Cu asa o mentalitate, nu e de mirare ca Chanel, Gucci sau Prada ii iubesc pe chinezi. Statisticile arata ca 80% dintre marcile de lux din lume s-au orientat spre piata chineza.
Investitorii au incredere ca aceasta tendinta se va mentine. Asa ca la Beijing apar permanent noi magazine.
Totusi, prapastia dintre clasele sociale este imensa, iar veniturile celor mai multi dintre chinezi - sunt printre cele mai mici din lume.