Amazon schimba regulile comertului. Iti doresti ceva – ti-a si venit la usa
Cea mai mare companie de comert online din lume se pregateste sa revolutioneze tot ce stiam despre cumparaturi. Amazon vrea sa le livreze clientilor produsele inainte ca acestia sa le comande.
Compania a depus in luna decembrie 2013 o cerere pentru a breveta un sistem de “livrare anticipata”. Acesta va permite Amazon sa trimita produse pe care clientii nu le-au comandat, dar si le doresc sau se gandesc ca ar vrea sa le cumpere la un moment dat. Cum va sti Amazon ce va doriti? Pe baza a ceea ce ati mai cumparat inainte de la ei si a cookie-urilor de pe calculator.
Spre deosebire de stirea cu livrarile facute de drone, aceasta pare a fi 100% adevarata – cererea de brevetare a sistemului a fost depusa si, daca sunteti curiosi, o gasiti la finalul acestui articol.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Cum va functiona efectiv sistemul? Nimeni nu stie precis. Wall Street Journal a incercat sa obtina mai multe informatii, dar cei de la Amazon au refuzat sa comenteze. Analistii consultati de WSJ spun insa ca Amazon “dispune de suficiente date despre clientii sai pentru a prezice ce isi vor dori acestia” si ca sistemul brevetat de companie “face parte dintr-o tendinta tot mai vizibila printre companiile de IT si retail de a anticipa dorintele consumatorilor inainte ca acestia sa le exprime”. De exemplu, Google a lansat sistemul Google Now, un asistent personal electronic care poate sa prezica ce urmeaza sa faca utilizatorii in timpul programului lor zilnic si sa vina in intampinarea nevoilor acestora.
Sistemul ar putea produce insa si mari pierderi pentru Amazon in cazul in care clientii refuza produsele. Conform brevetului, intr-o asemenea situatie clientul ar putea primi o reducere sau un mic cadou. Pe de alta parte, astfel s-ar remedia o mare problema a comertului electronic: “clientii nu isi pot primi comanda imediat dupa cumparare, ci trebuie sa astepte ca aceasta sa le fie livrata”, se arata in brevet.
Pe de alta parte, jurnalistii americani din domeniul IT se intreaba daca nu cumva sistemul de livrari anticipate le rapeste complet consumatorilor posibilitatea de a alege. Dar si daca nu cumva comerciantii online stiu prea multe despre clientii lor, din moment ce considera ca pot prevedea ce si-ar dori acestia.
Sursa: Wall Street Jurnal
Etichete: google, comert online, livrare, tehnologie, amazon,
Dată publicare:
22-01-2014 10:20