WhatsApp a eliminat 6,8 milioane de conturi din toată lumea. Care este motivul
WhatsApp a eliminat 6,8 milioane de conturi legate de escrocherii la nivel global, în prima jumătate a acestui an, potrivit companiei-mamă Meta.
Multe dintre aceste conturi aveau legături cu centre de escrocherii operate de grupări criminale organizate din Asia de Sud-Est, care adesea folosesc muncă forțată în activitățile lor, potrivit gigantului din social media, scrie BBC.
Meta a făcut acest anunț în contextul în care WhatsApp lansează noi măsuri anti-fraudă pentru a alerta utilizatorii cu privire la posibile activități înșelătoare, cum ar fi atunci când sunt adăugați într-un grup de către cineva care nu se află în lista lor de contacte.
Campania de combatere vizează o tactică tot mai frecventă prin care infractorii preiau conturi WhatsApp sau adaugă utilizatori în grupuri ce promovează scheme false de investiții și alte escrocherii.
Meta a declarat că WhatsApp „a detectat proactiv și a eliminat conturi înainte ca centrele de escrocherii să le poată operaționaliza”.
Ce cazuri de înșelăciune a identificat compania
Într-un caz, WhatsApp a colaborat cu Meta și OpenAI, dezvoltatorul ChatGPT, pentru a destructura escrocherii asociate unui grup criminal din Cambodgia care oferea bani în schimbul aprecierilor (like-uri) pe rețelele sociale, în scopul promovării unei false scheme piramidale de închiriere de scutere.
Se spune că escrocii au folosit ChatGPT pentru a redacta instrucțiunile trimise victimelor potențiale.
De obicei, fraudatorii contactau inițial țintele prin mesaje text, apoi mutau conversația pe rețele sociale sau aplicații de mesagerie privată, a explicat Meta.
Aceste escrocherii erau de regulă finalizate pe platforme de plată sau criptomonede, a mai adăugat compania.
„Există întotdeauna o capcană și ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru toți: trebuie să plătești în avans pentru a primi câștigurile sau profiturile promise.”
Centrele de escrocherii care păgubesc oamenii de miliarde de dolari operează cunoscut din țări din Asia de Sud-Est, precum Myanmar, Cambodgia și Thailanda.
Se știe, de asemenea, că aceste centre recrutează persoane care apoi sunt forțate să desfășoare activitățile frauduloase.
Autoritățile din regiune au îndemnat publicul să fie vigilent și să folosească măsuri de protecție, precum verificarea în doi pași oferită de WhatsApp, pentru a-și securiza conturile împotriva deturnării.
În Singapore, de exemplu, poliția a avertizat utilizatorii să fie atenți la cereri neobișnuite primite prin aplicațiile de mesagerie.