iLikeIT. Sfaturi de la specialiști pentru cumpărăturile de Black Friday România 2020

20-10-2020 12:06

Mai este puțin și vom intra în febra cumpărăturilor online de Black Friday, când aproape toate magazinele virtuale ne vor bombarda cu oferte și reduceri speciale.

Mai exact, Black Friday 2020 în România a fost anunțat de Emag în 13 noiembrie.

Invitată în studioul iLikeIT a fost Doina Vîlceanu, specialist în E-commerce, care ne-a dat câteva sfaturi despre cum să facem cumpărături inteligente în această perioadă.

Ea ne readuce aminte faptul că, exceptând produsele alimentare, de igienă și cele personalizate, putem returna orice produs cumpărat online în cel mult 14 zile de la achiziționare.

De asemenea, NU mai suntem obligați să păstrăm ambalajul original, ca să putem returna produsul.

Legislația este aceeași în toată Uniunea Europeană. Există mai multe ordonanțe de urgență și legi care se aplică în cazul cumpărăturilor la distanță, ceea ce înseamnă inclusiv comenzile online, dar și cele telefonice sau prin casele de comenzi. În primul rând ar fi OUG 34 din 2014, care, practic, a liberalizat tot ce înseamnă drepturile consumatorului final persoană fizică - mare atenție, că există o diferență între persoanele fizice și cele juridice, de a putea returna. E cunoscut și ca dreptul de a se retrage, dreptul de a anula comanda și așa mai departe. Deci, un consumator, în momentul în care a achiziționat un bun în online, are oricând dreptul în cele 14 zile legale, calendaristice, să returneze produsul fără nicio explicație. Iar vânzătorul, comerciantul, este obligat să-i returneze banii.

Apoi, a mai existat o lege, 249 din 2015, care a elucidat un mare mister, cel al obligativității de a returna un produs în ambalajul lui original. Ei, în momentul în care ești obligat să păstrezi toate cutiile cu care a venit produsul dorit, e foarte puțin probabil să-l mai ai în momentul în care îți dai seama că e ceva în neînregulă cu produsul și vrei să îl returnezi. Și atunci, legea a modificat și această prevedere legală, de a trimite înapoi în ambalajul respectiv.

Însă există și excepții de la lege. Vă rog, dragi cumpărători online, să țineți cont că produsele de igienă, produsele alimentare, produsele personalizate, cele la care ai solicitat insripționarea propriului nume sau personalizarea în orice fel a lui, față de calitatea lui inițială, nu mai pot fi returnate. Pe acelea trebuie să le păstrezi.” - spune Doina Vîlceanu, specialist în E-commerce.