Proprietarii de restaurante și-au crescut veniturile livrându-și propriile produse
Apariţia platformelor prin intermediul cărora ne putem comanda prânzul sau cina acasă şi la birou, a dat un imbold restaurantelor.
Proprietarii s-au adaptat şi au angajat mai mulţi oameni, ca să facă față cererii. Din păcate, rămânem pe ultimele locuri în Europa, la capitolul bani cheltuiţi în oraş. Poate de aceea şi cei care oferă experiențe culinare inedite, se dezvoltă timid, la noi.
O cherhana din Constanța şi-a creat propriul sistem de livrare la domiciliu.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Matei Datcu, proprietar: "Până şi delivery îl facem noi, cu maşinile noastre cu şoferii noştrii, ceea ce e şi ok pentru că putem trage la răspundere. Dacă era o firmă de livrat comenzi ne era puţin mai greu."
Şi patronul acestei pizzerii a investit peste 60.000 de euro într-o unitate specializată în aşa ceva.
Pentru restaurante, apariţia platformelor de comenzi online înseamnă creşteri importante ale cifrei de afaceri.
Iancu Tiță, administratorul unui fast food: „E bine, este un plus, ne gândim la aducerea de noi colegi, momentan suntem pe două dintre cele trei platforme prezente în Braşov, în curând o să fim pe toate cele trei'.”
Ștefan Gleveșeanu, adminstratorul unui restaurant: '„Automat încasăm cam cu 5-10 la sută mai mult.”
Din păcate, statistica la nivel european arată că suntem, totuşi, la coada clasamentului la capitolul bani lăsaţi în restaurante, cafenele sau baruri. Din totalul cheltuielilor per familie, românii alocă doar 3,1% pentru masa în oraş, în timp ce ungurii sau cehii dau de trei ori mai mult.
Ponderea cheltuielilor pentru sectorul "Mâncare şi băutură" din totalul cheltuielilor per familie
Pe de altă parte, restaurantele care oferă experienţe de tip fine dining reprezintă un segment încă în dezvoltare.
Extrem de important este meniul în care găsim o selecţie atentă de preparate şi nu este musai să fie unul stufos, din contră. Experienţa de fine dining culminează cu preparatul din farfurie, un mix între ingredientul principal, creativitate şi gust.
Inclusiv fețele de masă, servirea şi atmosfera întregesc această "călătorie" gastronomică.
Gabriel Gavrilescu, consultant în gastronomie: "În România trendul este de casual fine dining, care este şi trendul global. Ce înseamnă? Păstrezi partea de preparate care trebuie să fie wow şi cât mai creativ, ai bucătărie deschisă, staff-ul este mult mai prietenos şi interacționează cu tine, vinurile sunt din ce în ce mai interesante, nu merg doar pe aceleaşi etichete de care a auzit toată lumea. ''
Piaţa de restaurante şi baruri a ajuns la o valoare de 3,5 miliarde de euro şi creşte anual cu 10%, potrivit unui studiu recent.
Sursa: Pro TV
Etichete: mancare, restaurante, livrare la domiciliu,
Dată publicare:
12-11-2019 20:03