Păcăleală de 1 aprilie de la Volkswagen. Cum voiau să își schimbe numele
Divizia din SUA a grupului german Volkswagen a publicat un comunicat fals, pretinzând că va redenumi operaţiunile din SUA “Voltswagen of America”.
Ulterior, anunțul s-a dovedit a fi o păcăleală de marketing care a avut rolul de a atrage atenţia la eforturile sale pe segmentul vehiculelor electrice, a anunţat producătorul auto, transmite Reuters, citat de News.ro.
Volkswagen a fost criticat pe reţelele de socializare din cauza comunicatului său de presă înşelător, iar unii comentatori au evocat scandalul emisiilor diesel, în care grupul şi-a înşelat ani de zile clienţii şi autorităţile de reglementare.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Reuters şi alte instituţii de presă la nivel mondial au scris despre comunicatul de presă iniţial al VW, care includea o descriere detaliată a eforturilor de modificare a brandului şi logo-uri noi.
Compania a retras comunicatul marţi seara.
”Volkswagen of America nu îşi va schimba numele în Voltswagen. Redenumirea a fost concepută pentru a fi un anunţ în spiritul zilei păcălelilor de 1 aprilie, subliniind lansarea SUV-ului ID.4 integral electric şi semnalând angajamentul nostru de a aduce mobilitatea electrică tuturor. Vom oferi actualizări suplimentare în această privinţă în curând”, a declarat un purtător de cuvânt al VW SUA, într-un comunicat.
Un purtător de cuvânt al Volkswagen din Germania a numit modificarea brandului ”o idee frumoasă”, cu accent pe marketing.
CEO-ul Volkswagen Group of America, Scott Keogh, nu a răspuns la mesaje.
”Se pare că nimeni din procesul decizional de la @VW nu a spus, hei, poate că nu ar trebui să minţim presa având în vedere totul, ştiţi, chestia cu minciunile referitoare la emisii”, a scris pe Twitter Dawn Kopecki, editor senior la CNBC.com.
Cel puţin un analist a scris o notă de cercetare lăudând schimbarea numelui. Acţiunile preferenţiale ale VW au stagnat miercuri, după ce marţi au închis în creştere cu 4,7%.
Cel de-al doilea mare producător auto din lume se aşteaptă ca în acest an să îşi dubleze livrările de vehicule electrice şi să îşi mărească profiturile pentru marca sa de bază, VW, după ce şi-a intensificat eforturile pentru trecerea la vehiculele integralt electrice.
Unii oficiali ai VW şi-au exprimat frustrarea că eforturile semnificative din SUA nu au atras o atenţie la fel de mare ca cele ale Tesla sau General Motors.
Brandul Volkswagen îşi propune să investească 16 miliarde de euro (19 miliarde de dolari) în electrificare şi digitalizare până în 2025. S-a angajat să vândă un milion de vehicule electrice în întreaga lume până în 2025.
Volkswagen a recunoscut în 2015 că a folosit software ilegal pentru a manipula testele motoarelor diesel din Statele Unite, provocând cea mai mare criză corporativă din Germania şi costând producătorul auto peste 32 de miliarde de euro, sub formă de amenzi, reparaţii şi costuri legale.
În 2017, VW şi-a recunoscut vinovăţia pentru fraudă, obstrucţionarea justiţiei şi declaraţii false, ca parte a unei înţelegeri de 4,3 miliarde de dolari încheiate cu Departamentul de Justiţie al SUA în legătură cu scandalul emisiilor automobilelor diesel.