Sumele platite pentru cele mai populare logo-uri. Diferenta de 1 milion dintre Pepsi si Coca-Cola
Pretul celor mai cunoscute logo-uri din lume variaza foarte mult. In timp ce unele companii platesc chiar sute de millioane de dolari pentru ele, altele nu cheltuie nici macar un ban.
Un logo bun este esential pentru strategia de marketing a oricarei companii. Site-ul Stock Logos prezinta o lista a celor mai cunoscute logo-uri si pretul fiecaruia.
Noul logo al Microsoft, realizat in 2012 dupa un model mai vechi, nu a costat nimic, fiind creat de specialistii acestei companii.
Alegeri 2024
12:53
Candidați președinție 2024. Ordinea pe buletinele de vot la alegerile prezindețiale din 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
12:07
Cine intră în turul 2. Ce arată cel mai recent sondaj, publicat cu două zile înaintea alegerilor
Si logo-ul initial al Google a costat 0 dolari, cand a fost inventat in 1998 de co-fondatorul companiei, Serghei Bin. El a folosit atunci un program grafic gratuit, numit GIMP.
Coca-Cola se numara, la randul ei, printre firmele care nu au platit nimic pentru faimosul logo, creat in 1886 de Frank Robinson. Tot el a propus si numele Coca-Cola, gandindu-se ca doua litere C “vor arata frumos in reclama”.
Logo-ul initial al Twitter a costat numai 15 dolari, fiind cumparat de la iStockphoto. Creatorul lui, Simon Oxley, a primit insa numai 6 dolari pentru munca lui.
Studenta Carolyn Davidson a primit, in 1971, 35 de dolari, pentru a realiza un logo pentru compania Nike.
Ea a inceput sa colaboreze cu Phil Knight, co-fondatorul companiei, dupa ce acesta a aflat intamplator ca tanara nu are bani sa-si varuiasca locuinta si s-a gandit sa o ajute oferindu-i o slujba. Desi la inceput Knight nu a fost deloc multumit de acest desen, l-a pastrat si s-a dovedit a fi un succes.
Enron a platit 33.000 de dolari pentru logo-ul sau. Artistul care l-a creat este Paul Rand, care lucreaza si pentru ABC, IBM, UPS si Westinghouse.
In ordinea sumelor platite urmeaza Pepsi, cu un logo de 1 milion de dolari, modificat in 2008, BBC, cu un logo care a costat 1,8 milioane de dolari si Accenture, care a platit unei firme de consultanta suma record de 100 milioane de dolari pentru rebranduirea logo-ului sau.