Sumele platite pentru cele mai populare logo-uri. Diferenta de 1 milion dintre Pepsi si Coca-Cola

logo Google

Pretul celor mai cunoscute logo-uri din lume variaza foarte mult. In timp ce unele companii platesc chiar sute de millioane de dolari pentru ele, altele nu cheltuie nici macar un ban.

Un logo bun este esential pentru strategia de marketing a oricarei companii. Site-ul Stock Logos prezinta o lista a celor mai cunoscute logo-uri si pretul fiecaruia.

Noul logo al Microsoft, realizat in 2012 dupa un model mai vechi, nu a costat nimic, fiind creat de specialistii acestei companii.

Si logo-ul initial al Google a costat 0 dolari, cand a fost inventat in 1998 de co-fondatorul companiei, Serghei Bin. El a folosit atunci un program grafic gratuit, numit GIMP.

Coca-Cola se numara, la randul ei, printre firmele care nu au platit nimic pentru faimosul logo, creat in 1886 de Frank Robinson. Tot el a propus si numele Coca-Cola, gandindu-se ca doua litere C “vor arata frumos in reclama”.

Citește și
Pepsi
Reclama anti-Coca Cola si Pepsi care a fost interzisa la SuperBowl

Logo-ul initial al Twitter a costat numai 15 dolari, fiind cumparat de la iStockphoto. Creatorul lui, Simon Oxley, a primit insa numai 6 dolari pentru munca lui.

Studenta Carolyn Davidson a primit, in 1971, 35 de dolari, pentru a realiza un logo pentru compania Nike.

Ea a inceput sa colaboreze cu Phil Knight, co-fondatorul companiei, dupa ce acesta a aflat intamplator ca tanara nu are bani sa-si varuiasca locuinta si s-a gandit sa o ajute oferindu-i o slujba. Desi la inceput Knight nu a fost deloc multumit de acest desen, l-a pastrat si s-a dovedit a fi un succes.

Enron a platit 33.000 de dolari pentru logo-ul sau. Artistul care l-a creat este Paul Rand, care lucreaza si pentru ABC, IBM, UPS si Westinghouse.

In ordinea sumelor platite urmeaza Pepsi, cu un logo de 1 milion de dolari, modificat in 2008, BBC, cu un logo care a costat 1,8 milioane de dolari si Accenture, care a platit unei firme de consultanta suma record de 100 milioane de dolari pentru rebranduirea logo-ului sau.
 

Articol recomandat de sport.ro
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Citește și...
Schimbare istorica, dupa 17 ani. Cum va arata noua sticla de Pepsi
Schimbare istorica, dupa 17 ani. Cum va arata noua sticla de Pepsi

Pepsi anunta o schimbare istorica, dupa 17 ani. Celebra sticla isi va modifica forma, venind cu o idee originala si ciudata.

Reclama anti-Coca Cola si Pepsi care a fost interzisa la SuperBowl
Reclama anti-Coca Cola si Pepsi care a fost interzisa la SuperBowl

In fiecare an, mai multe reclame nu prind SuperBowl-ul, fiind cenzurate de televiziunea care difuzeaza meciul. In acest an, una dintre ele a pornit o adevarata controversa.

Recomandări
Viscol în stațiunile de pe Valea Prahovei. Rafalele de peste 120 km/h doboară copaci și stâlpi. Turiștii, avertizați
Viscol în stațiunile de pe Valea Prahovei. Rafalele de peste 120 km/h doboară copaci și stâlpi. Turiștii, avertizați

Viscolul începe să pună mari probleme în stațiunile de pe Valea Prahovei. Rafalele de peste 120 de kilometri pe oră au rupt copaci și stâlpi de curent electric.

Reacția Școlii de Poliție din Câmpina, după ce un angajat ar fi încercat să violeze un elev în biroul său
Reacția Școlii de Poliție din Câmpina, după ce un angajat ar fi încercat să violeze un elev în biroul său

Un agent de serviciu al Școlii de Poliție din Câmpina, cu o vechime de peste 20 de ani în sistem, a fost arestat preventiv, după ce un elev a reclamat că l-ar fi agresat sexual.

Explozie de cazuri de gripă severă. Sute de pacienți ajung zilnic la urgențe, majoritatea nevaccinați
Explozie de cazuri de gripă severă. Sute de pacienți ajung zilnic la urgențe, majoritatea nevaccinați

Situație îngrijorătoare în spitalele de boli infecțoase din țară care au rămas fără locuri libere din cauza numărului mare de pacienți cu gripă.