Cea mai tanara femeie din Forbes. Valoreaza 1 mld. de dolari, dar ii e teama sa vorbeasca in public

Dată publicare: 08-03-2012 10:40
Dată actualizare: 21-10-2012 02:01


Atat de faimosi sunt pantalonii elastici Spanx, incat in orice titlu al unei stiri despre cum a reusit o vedeta sau alta sa slabeasca “peste noapte” apare inevitabil numele brandului.

La 41 de ani, Sara Blakley este cea mai tanara femeie din clasamentul Forbes. Este origininara din Florida, insa sediul companiei estimate la 1 miliard de dolari pe care a creat-o se afla la New York.

Chiar daca este una dintre cele mai bogate persoane din lume, Sara marturiseste candid ca se teme de zborul cu avionul, de inaltimi si de vorbitul in public. Asta chiar daca si-a cladit afacerea singura, prin forte proprii, calatorind din stat in stat si dand telefoane de afaceri din baie.

Fosta angajata Disneyworld, Sara si-a gasit adevarata chemare cand umbla din casa in casa, in Florida, sa vanda faxuri pentru compania Danks. Se simtea inconfortabil in umiditatea de afara si nu reusea sa gaseasca o pereche de desuuri care sa nu cuprinda nici talpa, dar care sa nici nu se ridice pe picior.

“Nu am lucrat niciodata in industria modei sau in vanzari cu amanuntul. Aveam nevoie doar de un obiect vestimentar care nu exista”, a marturisit Sara Blakely.

Asa ca si-a luat cei 5.000 de dolari, economiile de o viata, si a plecat in Atlanta, unde nu numai ca s-a pus pe studiat, dar a inceput sa umble din fabrica in fabrica pentru a-si face o idee despre cum va arata si cum va reusi sa produca pantalonul elastic.

“Cuvantul ‘Spanx’ este amuzant. Ii face pe oameni sa rada. Nimeni nu l-a uitat vreodata”, a spus Sara despre alegerea numelui.

Fara sa cheluiasca niciun ban pe marketing sau branding, tanara a petrecut ore intregi la calculatorul unui prieten, desenand logo-ul si studiind strategii de marketing.

Acum, la varsta de 41 de ani, isi aminteste amuzata cum a fost suprinsa de camerele de supraveghere ale unui magazin in timp ce-si repozitiona propriul produs, pentru a fi mai vizibil in ochii potentialilor cumparatori.

Iar atunci cand , in 2000, Oprah a spus in direct la televizor ca Spanx era produsul ei favorit din acel an, afacerea a explodat. Nici macar nu avea site web la acea vreme.

In primul an, compania a vandut de 4 milioane de dolari, iar in urmatorul de 10. Iar asta fara ca Sara sa cheltuiasca un cent pe publicitate sau sa ceara ajutorul unor investitori.

In prezent, compania trimite anual cate noua cataloage celor sase milioane de abonati.

Cu asa un success, Sara priveste spre viitor cu incredere. Alaturi de CEO-ul companiei, Laurie Ann Goldman, planuieste, printre altele, sa deschida magazine de sine statatoare, sa scada preturile de productie si sa lanseze o linie de costume de baie.

“Cred ca banii te pun mai bine in evidenta. Daca esti un nenorocit, devii un si mai mare nenorocit. Daca esti dragut, devii si mai dragut. Banii sunt misto de facut, misto de cheltuit si misto de dat”, spune cea mai tanara miliardara din topul Forbes.


VIDEO PROTVPLUS.RO