Un secol de la două catastrofe feroviare care au îngrozit România. FOTO
În urmă cu un secol, două accidente feroviare s-au produs în România și despre acestea avea să se discute până în aceste zile, fără să se găsească o explicație.
Pe 13 iulie 1922, un tren care circula de la București la Sinaia, remorcat de două locomotive, a trecut prin gara Posada fără să oprească și se îndrepta spre Valea Largă. Conform datelor notate de Arhivele Naționale ale României, pe Facebook, citând Adevărul, acesta a intrat cu viteza de 35 de km/h pe podul care traversa râul Prahova.
Sub greutatea trenului, podul a cedat, iar a doua locomotivă și primul vagon de călători au căzut.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
După câteva ore de la accident, s-a aflat că două persoane au murit, alte câteva erau prinse sub dărâmături, mecanicul și câțiva călători erau răniți grav, iar numărul celor cu răni mai ușoare se apropia de 40.
Nu se știe cauza oficială a prăbușirii podului aflat între Comarnic și Valea Largă, putând fi vorba atât despre o greșeală de proiectar, cât și despre urmările unui bombardament din Primul Război Mondial, care ar fi dus la slăbirea structurii de rezistență a podului.
La doar câteva luni, pe 19 septembrie 1922, la câteva sute de metri distanță incidentul s-a repetat. Un alt pod s-a prăbușit în momentul în care un tren trecea peste acesta. Nici cauza acestui accident nu a fost elucidată.
Iată imagini de la primul accident: