Bogdan Mîndrescu, directorul Companiei Aeroporturi București, a demisionat, după raportul Corpului de Control al premierului

aeroport
Pro TV

Bogdan Mindrescu, directorul Companiei Aeroporturi București, a demisionat din funcție, potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor.

Decizia vine în urma unui raport al Corpului de Control al premierului potrivit căruia cel mai mare aeroport din țară a fost manageriat extrem de prost. VEZI AICI DETALII 

”Bogdan Mîndrescu şi-a dat demisia începând de joi, 8 februarie”, spun sursele citate.

În vârstă de 28 de ani, Mîndrescu a fost numit la conducerea companiei în aprilie 2017.

Corpul de control al premierului a descoperit o serie de nereguli la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, printre care lipsa investiţiilor, falsuri în înscrisuri şi remunerări ilegale, potrivit documentelor publicate de site-ul aviation-headlines.ro.

Citește și
ambulanta noroi botosani
O ambulanță SMURD a rămas blocată în noroi în timpul unei misiuni în Botoșani. Localnicii au mutat-o cu un tractor

Unii directori, angajaţi ai companiei, dar şi funcţionari din minister, şi-au plătit ilegal salarii de mii de euro, dar şi deplasări de lux pentru aşa zise programe de formare profesională. În schimb, investiţiile în infrastructură au tins spre zero.

Din 2015 până în 2016, aeroportul a desfășurat programe de formare profesională cât pentru 6 ani. Însă taxele de instruire au reprezentat doar 20 la sută din total. 80 la sută din bani au fost dați pe deplasări în zone exotice ale globului. În Las Vegas, Statele Unite, în Sydney Australia, sau în Filipine, Tailanda.

Doar că aceste programe nu au fost prevăzute în Planurile Anuale de Formare Profesională, iar procesul de selecţie a fost făcut în mod aleatoriu, fără criterii concrete. În plus, au fost alocate mai multe zile decât dura programul.

“Programele de instruire nu au fost prevăzute în Planurile Anuale de Formare Profesională Externă. Procesul de selecţie a persoanelor a fost făcut în mod aleatoriu, nefiind identificate criterii concrete de selecţie. Au fost aprobate mai multe zile decât durata concretă a fiecărui program”, se arată în Raportul corpului de control al premierului.

Potrivit raportului, chiar şeful corpului de control al ministrului Transporturilor a fost angajat al unei asociaţii administrate de CNAB şi a primit pentru asta 18 mii lei. Inspectorii bănuiesc un conflict de interese. Din păcate, în timp ce se tocau bani pe salarii şi deplasări de lux, între 2013 şi 2015, pe aeroportul din Otopeni nu a fost făcută nicio investiţie.

Rezultatul?! Pe prima pistă a aeroportului nu există condiţii eficiente de decolare şi aterizare, iar pistă a doua este operaţională doar pe 2/3 din lungime. Conducerea Aeroportului din Otopeni, dar şi ministerul Transporturilor au refuzat să comenteze raportul Corpului de Control. Documentul va fi trimis parchetului.

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
Jaf la Aeroportul Otopeni. Salarii de 1.000 € pentru funcţionari care munceau o oră pe zi
Jaf la Aeroportul Otopeni. Salarii de 1.000 € pentru funcţionari care munceau o oră pe zi

Cel mai mare aeroport din România a devenit o vacă de muls pentru cei care îl conduc, dar şi pentru funcţionari din ministerul Transporturilor. Este concluzia unui raport al Corpului de Control al premierului.

Recomandări
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică

Sute de tehnicieni STS lucrează în schimburi în aceste zile, ca să rezolve problemele ce apar în secții. Deja sunt ocupați, pentru că în sâmbătă seară se pun în funcțiune tabletele pentru înregistrarea și verificarea alegătorilor.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.