Raportul privind ”metroul zburător” din Depoul Berceni, finalizat. Cine este de vină pentru accident

metrou berceni

Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a finalizat raportul referitor la accidentul de metrou din Depoul Berceni din data de 26 ianuarie 2019, în urma căruia un mecanic al Metrorex a ajuns în spital, scrie clubferoviar.ro.

 

O garnitură produsă de spaniolii de la CAF a rămas la peste doi metri înălțime, după ce s-a înfipt într-un parapet, motiv pentru care a primit ”porecla” de ”metroul zburător”. Raportul AGIFER este categoric: accidentul s-a produs din cauza software-ului instalat pe tren, care a reacționat defectuos.

De vină este trenul produs de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles din Spania. Aceasta este, în rezumat, concluzia Raportului de Investigație finalizat de AGIFER, pe care vi-l prezintă în exclusivitate Club Feroviar.

”Factorul care a contribuit la producerea incidentului a fost prelucrarea inadecvată în logica software a următoarelor informații:

Citește și
Focar de coronavirus la un renumit spital din București. Cum a reușit o asistentă să-și infecteze colegii
Spitalele din România rămân fără locuri pentru pacienții cu Covid-19
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

− utilizarea ca referință doar a sensului impus de cabina activă R2 a TEM (tren electric de metrou – n.red.). Logica softwareului prin care referința cabinei active a fost prioritară sensului citit de la senzorii boghiurilor a condus la interpretarea în mod fals a sensului real de deplasarea al TEM;

− funcționarea eronată a dispozitivului om mort în regim de remorcare, prin lipsa emiterii unei avertizări sonore anterioare producerii frânării de urgență, mod care nu corespunde schemei logice de funcționare prezentată în Manualul Mecanicului la capitolul 4.4.6 Operarea Dispozitivului de Supraveghere a Mecanicului;

− menținerea activă a frânei electrodinamice în condiţiile în care frâna de serviciu a fost izolată din panou TCMS. Odată cu izolarea de pe TCMS de către operatorul uman a frânei de serviciu (compusă din frâna pneumatică și electrodinamică), nu s-a realizat și izolarea frânării electrodinamice”, se arată în documentul citat, informează clubferoviar.ro.

Autorii Raportului subliniază faptul că, în acest caz, cauza primară o constituie absența din Manualul Mecanicului a unor reglementări adecvate, referitoare la modul în care se face operarea în regimul de remorcare cu o garnitură cuplată de tip BM3-CAF cu locomotivă de manevră. Manualul cu pricina trebuia furnizat, evident, de producătorul materialului rulant, în speță CAF.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Iohannis: Nu dorim să reimpunem restricții, dar sunt îngrijorat de numărul mare de cazuri
Iohannis: Nu dorim să reimpunem restricții, dar sunt îngrijorat de numărul mare de cazuri

Președintele Klaus Iohannis a susținut joi, o declarație după o vizită la Unitățile Mobile ATI de la Romexpo, în care a făcut un apel către români, în contextul în care numărul de infectări cu coronavirus a crescut semnificativ în ultimele zile.

Spitalele din România rămân fără locuri pentru pacienții cu Covid-19
Spitalele din România rămân fără locuri pentru pacienții cu Covid-19

Şi-aşa cu emoţii din cauza creşterii numărului de cazuri, în ultimele zile, mai primim o lovitură. În unele spitale de stat nu se mai fac internări pentru pacienţii cu COVID-19.

Fostul preşedinte al Kazahstanului, Nursultan Nazarbaev, diagnosticat cu Covid-19
Fostul preşedinte al Kazahstanului, Nursultan Nazarbaev, diagnosticat cu Covid-19

Nursultan Nazarbaev, care a renunţat anul trecut la funcţia de preşedinte al Kazahstanului după aproape trei decenii la putere, a fost testat pozitiv cu coronavirus, a anunţat joi biroul său, potrivit DPA.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.